– Galerie wolą sieci ze względu na ich doświadczenie w biznesie. Ceny najmu są zróżnicowane. Nie zależą jednak od wielkości wynajmującego, lecz od branży, marki, profilu działalności, powierzchni wynajmowanego lokalu, wielkości zakładanego obrotu – tłumaczy Anna Skrocka z Mayland Real Estate.
Magdalena Chruściel-Hamerska z RE project development przekonuje, że najemcą w centrum handlowym może zostać każda firma, która ma stabilną pozycję na rynku i oferuje ciekawy produkt. Najważniejsze kryteria przy doborze najemcy to jego dochody i oferta. Ta ostatnia musi pasować do profilu centrum handlowego.
– Jeśli jest ciekawa, wzmacnia pozycję centrum na handlowej mapie miasta oraz gwarantuje zysk najemcy – mówi Magdalena Chruściel-Hamerska.
Atrakcyjność oferty w dużym stopniu zależy od marki. Ważne jest, aby najemca był rozpoznawalny przez klientów centrum, a jego marka znana na lokalnym rynku.
– Nie jest jednak tak, że najemca, który dopiero wchodzi na rynek i nie jest związany z żadną siecią sklepów, nie ma szans na wynajęcie lokalu. Musi jednak przekonać wynajmującego, że jego oferta zostanie dobrze przyjęta przez klientów centrum – tłumaczy Magdalena Chruściel-Hamerska.