Co odróżnia takie apartamenty od hotelowych?
Apartamenty są najczęściej dwupokojowe, zawsze nowocześnie wykończone, o powierzchni ok. 50 mkw. Wyposażone są w sprzęt RTV, oferują dostęp do Internetu. Standardem w kuchni jest nie tylko zastawa kuchenna, naczynia, sztućce, ale też zmywarka i mały sprzęt AGD. Dla rodzin wypoczywających z małymi dziećmi do dyspozycji przewidziane są takie drobiazgi jak wanienka do kąpieli czy podgrzewacz butelek. Można wybrać apartament w budynku, który oferuje plac zabaw dla dzieci. Takich kompleksowych rozwiązań nie oferują hotele.
Goście apartamentu nie mają co prawda zapewnionych posiłków, ale zazwyczaj możliwa jest obsługa kateringowa na życzenie. Operator dba również o sprzątanie apartamentów, którymi zarządza, a także o ich konserwację techniczną. We wszystkich lokalizacjach, w których znajdują się apartamenty sieci, istnieją lokalne biura, otwarte przez większą część dnia, będące dla klientów tzw. help deskiem oraz minibiurem informacji turystycznej.
W coraz większej liczbie budynków oferujących aparta- menty na wynajem goście mają, podobnie jak w wielogwiazdkowych hotelach, zapewnioną możliwość korzystania z basenu, sauny, fitness klubu, a niekiedy też usług typu spa. Jest to kolejna przewaga apartamentu sieciowego nad mieszkaniem wynajmowanym od osoby prywatnej.
Co powinno być określone w umowie o najem krótkoterminowy apartamentu?
Umowa powinna zawierać informacje o tym, kto ponosi koszty sprzątania, jaka jest prowizja za usługi zarządzania wynajmem. Warto zwracać uwagę na wysokość prowizji w powiązaniu z ogólną rentownością apartamentu i profesjonalizmem firmy zarządzającej. Im wyższa prowizja dla operatora, tym ma on większe możliwości sprzedaży noclegów poprzez zewnętrzne biura turystyczne oraz dysponuje większym budżetem na reklamowanie danego apartamentu, co w efekcie przekłada się na wyższy ogólny dochód dla właściciela.