Obiekt ma być sprzedany spółce PBW Polska.
Prace budowlane rozpoczęły się w październiku 2006 r. i trwały 17 miesięcy. Generalnym wykonawcą inwestycji była polska firma Erbud. Projekt architektoniczny obiektu jest zaś autorstwa biur Glob-Projekt z Poznania oraz WMB Architekten Gesellschaft z Berlina.
Budynek ma kształt litery L, z fasadę wykonaną w granicie i piaskowcu. Dwie kondygnacje są przeznaczone na handel i usługi oraz na 900 miejsc parkingowych. Na tych samych dwóch poziomach stworzono także przestronny, przeszklony bufor między punktami handlowymi oraz gastronomią, połączony windami oraz ruchomymi schodami.
Norbert Fijałkowski, dyrektor Centrum Handlowego Galeria Pestka Poznań, podkreśla, że w obiekcie nie sposób się zgubić, bo z każdego miejsca w holu widać przynajmniej jedno wyjście.
Powierzchnia handlowa Pestki przeznaczona jest dla ok. 70 sklepów i liczy przeszło 42,5 tys. mkw. Całość została już wynajęta – przede wszystkim sklepom wielkopowierzchniowym. Cena wynajmu 1 mkw. była bliska 50 euro (stosowano jednak rozmaite upusty), a średni czas dzierżawy wynosi od pięciu do dziesięciu lat. Największymi użytkownikami zostali: Carrefour (9 tys. mkw. supermarketu spożywczego), Praktiker (10,5 tys. mkw. dwupiętrowego marketu budowlano-dekoracyjnego), Saturn (6,5 tys. mkw. sklepu z elektroniką), C&A (1,8 tys. mkw. oferty odzieżowej), Sprider (1,6 tys. mkw. pierwszego w Polsce sklepu z grecką konfekcją) oraz Intersport (1,1 tys. mkw. ze sprzętem sportowo-rekreacyjnym). Część gastronomiczną tworzy osiem kawiarni i restauracji.