– Rosnący potencjał naszego kraju jako atrakcyjnej lokalizacji dla światowych sieci handlowych oraz znacząca obecność europejskich sieci handlowych w Polsce zapewniły jej drugie miejsce, za Rosją, pod względem nasycenia w Europie Środkowej i Wschodniej. Oprócz Rosji Polska jest jedynym rynkiem Europy Środkowej i Wschodniej, który został sklasyfikowany w czołowej światowej piętnastce. Dalej możemy spodziewać się wzrostu wskaźników sprzedaży detalicznej na jedną osobę w Polsce oraz wzrostu liczby sklepów z towarami z najwyższej półki, sklepów znanych światowych projektantów, które będą powstawać w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie dobrami luksusowymi. Ponadto na naszym rynku ciągle pojawiają się nowe marki.

Rosnąca ilość światowych sieci handlowych w naszym kraju oznacza wzrost zapotrzebowania na powierzchnie handlowe – zarówno na ulicach handlowych w centrum miast, jak i w centrach handlowych, w outletach czy retail parkach. Na duży wzrost popytu reagują deweloperzy różnych form obiektów handlowych – poszukują terenów w mniejszych miastach do 150 tys. mieszkańców czy rozbudowują już istniejące obiekty. Obecnie w Polsce budowanych jest ponad milion metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni handlowych. Ważnym również trendem jest także tzw. tenants re-engineering, czyli wymiana najemców.