Reklama

Mniej chętnych na mieszkania. Ale wielkich przecen nie ma

Wzrost cen nowych mieszkań wyhamował, ale lokale, które dopiero trafiają do oferty, tańsze nie będą.

Publikacja: 16.07.2024 04:30

Skala przecen nowych mieszkań nie jest duża. Obniżki dotyczą głównie lokali z mniej popularnymi adre

Skala przecen nowych mieszkań nie jest duża. Obniżki dotyczą głównie lokali z mniej popularnymi adresami i tych na gotowych już osiedlach

Foto: AdobeStock

Pierwsza połowa 2024 r. na rynku mieszkań upłynęła pod znakiem niepewności. Sprzedaż mieszkań spadła. Z danych BIG DATA RynekPierwotny.pl wynika, że w drugim kwartale w siedmiu największych metropoliach (Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Poznań i miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii) deweloperzy sprzedali ok. 12,5 tys. mieszkań, o ok. 19 proc. mniej niż w pierwszym kwartale tego roku. Całe półrocze – kiedy to deweloperzy znaleźli chętnych na 28 tys. lokali – było o 10 proc. gorsze niż pierwsza połowa ubiegłego roku.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nieruchomości mieszkaniowe
Bruksela ma plan na tanie mieszkania. Kolejne regulacje zamiast usuwania barier?
Nieruchomości mieszkaniowe
Dziewięć wróżb dla rynku mieszkaniowego. Przyszły rok będzie należeć do klientów
Nieruchomości mieszkaniowe
Już co piąty deweloper marzy o podwyżkach cen ofertowych mieszkań
Nieruchomości mieszkaniowe
Nie tylko największe miasta mają potencjał – ocenia Murapol
Nieruchomości mieszkaniowe
Hossa na rynku kredytów mieszkaniowych. Nowy rekord w październiku
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama