Reklama
Rozwiń
Reklama

Kuszące obrazy śmieciowego jedzenia

Nawet jeśli ludzie są skupieni na pracy, zdjęcia ciasteczek, pizzy czy lodów mogą ich dekoncentrować. Obrazy śmieciowej żywności są niemal dwukrotnie bardziej rozpraszające, niż zdjęcia zdrowych przekąsek.

Publikacja: 14.02.2018 18:46

Kuszące obrazy śmieciowego jedzenia

Foto: adobestock

Tak twierdzą naukowcy z Uniwersytetu Johna Hopkinsa (UJH), którzy udowodnili, że także po zjedzeniu kilku cukierków, ludzi bardziej interesuje ociekający tłuszczem hamburger niż kapusta.

"Junk food" oznacza po angielsku śmieciowe jedzenie. Zwrot ten definiuje żywność tanią, łatwą w produkcji, ale ubogą dietetycznie. Jedzenie tego typu zawiera dużo soli, tłuszczów, cukru, sztucznych barwników i syntetycznych dodatków smakowych, konserwantów, za to mało białka, błonnika, witamin czy soli mineralnych. Typowa śmieciowa żywność to różnego rodzaju chrupki, chipsy, popcorn, frytki, ale także napoje zawierające znaczne ilości cukru. Do tej grupy zalicza się także fast food, czyli hamburgery, hot dogi czy pizzę.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nauka
Koszmar arachnofobów. Odkryto podziemne megamiasto pająków. „To pierwszy taki przypadek"
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nauka
Żyjemy w matrixie, a wszechświat jest symulacją komputerową? Naukowcy mają odpowiedź
Materiał Partnera
GEM, Abu Simbel, Ramzes II. Co łączy Wielkie Muzeum Egipskie z polską archeologią?
Materiał Partnera
Chcieliby dwójkę. Dlaczego więc Polacy coraz rzadziej decydują się na dzieci?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama