Reklama

Spotify. Polski rynek jest wyjątkowy

- Jeśli proponowana przez rząd zmiana w sprawie streamingu stałaby się prawem, nasza działalność w Polsce mogłaby stać się niewykonalna – mówi „Rzeczpospolitej” Dustee Jenkins, dyrektorka ds. Public Affairs Spotify

Publikacja: 21.03.2023 15:50

Dustee Jenkins, dyrektorka ds. Public Affairs Spotify

Dustee Jenkins, dyrektorka ds. Public Affairs Spotify

Foto: Spotify

Spotify i największe koncerny fonograficzne kontaktowały się z wicepremierem Piotrem Glińskim w sprawie dodatkowej opłaty za polską muzykę na platformach streamingowych na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania w związku z dyrektywą UE o jednolitym rynku cyfrowym. Jaki byłby skutek tego rozwiązania, które niespodziewanie poparł rząd?

Od ponad dekady Spotify odgrywa ogromną rolę w polskiej branży muzycznej i pomaga intensywnie się jej rozwijać. Na naszej platformie polscy artyści mogą docierać do pół miliarda słuchaczy w kraju i poza granicami. Dzięki aktywnemu inwestowaniu w lokalne talenty, zwiększamy widoczność polskich treści. Świadczą o tym nasze listy przebojów: w 2022 r. dwudziestkę najczęściej streamowanych artystów w Polsce stanowili Polacy. Cieszą się również ogromną popularnością poza Polską.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Muzyka popularna
Robert Plant założył zespół. Czy to nowe Led Zeppelin?
Muzyka popularna
Guns N' Roses zapraszają do rockowej dżungli na Narodowym. Zagrają tak długo, jak Led Zeppelin
Muzyka popularna
Linkin Park przyciągnął największe tłumy na Open’er Festivalu. Objawił się duch Benningtona
Muzyka popularna
Ozzy Osbourne i Black Sabbath: 6 mln fanów oglądało pożegnalny show
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Muzyka popularna
Biało-czerwony Angus zagrał w Warszawie, nawet trumpowskim krawatem
Reklama
Reklama