Choć to nie „Wprost” był tytułem, który w kwietniu stracił najwięcej – jego sprzedaż w porównaniu z kwietniem 2008 r. spadła o 7,79 proc. – to poziom jego sprzedaży przekroczył psychologiczny próg 100 tys. egz. W kwietniu każde wydanie „Wprost” sprzedawało się średnio w liczbie 97,4 tys. egz. – wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.
W czerwcu, po pojawieniu się na rynku nowego tytułu AWR Wprost – „Wprost Light” – „Wprost” zmniejszył objętość, a następnie obniżył cenę do 4,90zł (w styczniu wzrosła ona z 4,50 zł do 5,50 zł). Na razie nie wiadomo, jak te działania wpłyną na sprzedaż pisma.
[wyimek]2,3 proc. spadła w kwietniu wg ZKDP sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii [/wyimek]
Spadki odnotowała większość ze sprzedażowej czołówki tygodników społeczno-politycznych. Łączna sprzedaż dziesięciu największych tytułów w kwietniu wynosiła 945,7 tys. egz. (to o 2,29 proc. mniej niż rok wcześniej). Lepsze wyniki niż przed rokiem odnotowały tylko „Tygodnik Powszechny”, „Tygodnik Angora”, „Gazeta Polska”, „Forum” i „Gość Niedzielny”.
Liderem segmentu pozostaje „Polityka” z wynikiem 147,3 tys. egz. (spadek o 2,3 proc.). Za nią plasuje się katolicki „Gość Niedzielny” ze średnią sprzedażą na poziomie 143,4 tys. egz. (wzrost o 8,5 proc.). Kolejne są „Newsweek Polska” – 111,9 tys. egz. (spadek 0 9,4 proc.) i „Wprost”, następnie „Przekrój” – 52,4 tys. egz. (spadek o 32,5 proc.), „Gazeta Polska” – 24,9 tys. egz. (wzrost o 0,3 proc.) i „Przegląd” – 21,8 tys. egz. (spadek o 14,3 proc.).