Wczoraj Info-TV-FM, operator cyfrowej telewizji komórkowej w Polsce, oficjalnie przedstawił podstawowe warunki hurtowej oferty dla operatorów telekomunikacyjnych, którzy chcieliby sprzedawać klientom usługi mobilnej telewizji.
W ofercie programowej spółki znajduje się obecnie 20 programów telewizyjnych i 14 stacji radiowych. Można je podzielić na informacyjne, rozrywkowe i dla dzieci. Na liście znalazły się m.in. podstawowe kanały telewizji publicznej i TVN. Info-TV-FM spodziewa się uzupełnienia o kanały Telewizji Polsat. Można je już odbierać na terenie Warszawy.
Trudno jednoznacznie stwier- dzić, czy i kiedy mobilna telewizja trafi pod strzechy. Sieć sprzedaży usług jest najsłabszym ogniwem planu Info-TV-FM. Usługi miały sprzedawać sieci telefonii komórkowej, ale żadna nie potwierdziła do tej pory chęci współpracy z operatorem multipleksu.
Polkomtel (Plus) i PTK Centertel (Orange) poinformowały nas, że czekają na interesującą pod względem biznesowym ofertę. Orange wskazywał, że musi ona uwzględniać m.in. koszty subsydiów aparatów komórkowych dostosowanych do odbioru telewizji w standardzie DVB-H. Plus podkreśla, że brakuje mu w ofercie Info-TV-FM wielu istotnych elementów, np. gwarancji parametrów jakościowych. P4 (sieć Play) w swoim stanowisku poinformowało, że wątpi w sensowność technologii, uważa, że telewizja mobilna będzie niszową usługą jeszcze przez kilka lat, a znajdą się inne, bardziej efektywne sposoby jej oferowania.
Według szefów funduszu NFI Magna Polonia, do którego należy Info-TV-FM, rentowność projektu może zapewnić współpraca już z jednym, ale aktywnym operatorem. Opłata instalacyjna pobierana przez Info-TV-FM to 2 mln zł. Kolejne 1,24 – 1,6 mln zł miesięcznie, w zależności od liczby posiadanych abonentów, musiałby zapłacić za dostęp do sieci DVB-H. Opłaty zmienne to opłata za abonenta (1,3 zł miesięcznie), jak również za dodatkowe programy. Koszt całego projektu szacowany jest na 100 mln zł.