W Polsce z Internetu korzysta, choćby tylko sporadycznie, już 57 proc. obywateli, a coraz więcej z nich w sieci przegląda media, które jeszcze kilka lat temu odbierali wyłącznie tradycyjną drogą.
Już jedna piąta internautów z miast powyżej 20 tys. mieszkańców deklaruje, że ogląda programy telewizyjne w Internecie. Radia słucha w sieci 12 proc. użytkowników Internetu. Podobnie z odwiedzaniem internetowych stron gazet i magazynów.
– Internet nie jest już tylko praktycznym narzędziem, ale coraz częściej staje się też źródłem rozrywki i relaksu. Przenosi się też do niego konsumpcja mediów tradycyjnych – mówi Edyta Czarnota, dyrektor w domu mediowym Starcom.
Z najnowszej edycji badań Startrack przeprowadzonych przez Starcom wynika też, że ogromną popularnością cieszą się materiały wideo – jeszcze dwa lat temu w sieci oglądało je 12 proc. wielkomiejskich internautów, dzisiaj robi to już 26 proc. z nich (a w grupie 15-, 29-latków aż połowa).
Obecnie 6 proc. użytkowników Internetu deklaruje, że w ogóle nie ma w domu telewizora, a nawet ci, którzy go mają, znacznie mniej czasu spędzają przed małym ekranem niż ci, którzy nigdy z sieci nie korzystają – dziennie oglądają tradycyjną telewizję średnio przez niecałe trzy godziny, podczas gdy widzowie niekorzystający z Internetu dziennie oglądają telewizję przez prawie 4,5 godziny. Najszybciej z tradycyjnych mediów do Internetu przenoszą się młodzi ludzie. Za największe zalety internetowych witryn gazet uważają to, że są one bezpłatne oraz to, że dają możliwość wybierania tylko tego, co ich najbardziej interesuje. Prawie jedna trzecia za dużą zaletę uważa też to, że materiały są w ciągu dnia aktualizowane.