Jak podaje, do obrotu ma trafić 1,96 mln akcji serii A, 470 tys. akcji serii B, 837 tys. akcji serii C, nie mniej niż 200-800 tys. akcji serii D i tyle samo praw do akcji serii D. Oferującym będzie DM IDM S.A. Publiczna subskrypcja jest planowana na połowę października.

Sprzedane mają zostać akcje nowej emisji serii D, które po ofercie stanowić będą maksymalnie 20 proc. ogólnej liczby akcji spółki. Kontrolny pakiet udziałów w 4Fun Media (63,26 proc.) ma cypryjski fundusz Nova Group należący do Dariusza Stokowskiego i Brytyjczyka Rossa Newensa, 12,5 proc. należy do Golden Finance Investments Ltd. O debiucie 4Fun Media słychać od 2007 r. Poprzedni prospekt spółki zatwierdzony został w 2008, w zapowiedziach zarząd 4Fun Media deklarował wtedy, że z nowej emisji chce pozyskać ponad 20 mln zł.

Potem szukał dla spółki inwestora (nieoficjalnie było słychać, że zakupem firmy interesowały się Agora i Eurozet). Teraz spółka nastawia się na mniejsze sumy. - To będą skromniejsze, wielomilionowe środki - mówi Ewa Czekała, prezes spółki. Po co spółka wybiera się na parkiet? - Pomoże w budowaniu wartości spółki na rynku i pozwoli nam pozyskać środki na nowe formaty w wiosennej ramówce. Pracujemy też nad nowym kanałem dla szerokiej widowni młodzieżowej - chcemy go wprowadzić na rynek w przyszłym roku. Wiele zależy tu oczywiście od sytuacji na rynku dystrybucji, ale myślimy o I połowie przyszłego roku - mówi Czekała. W planach są kolejne stacje. Spółka myśli też o przejęciach.

- Jeśli chodzi o akwizycje, orientujemy się głównie na Internet - mówi prezes. Kierowana przez nią firma w 2009 roku 13,5 mln zł przychodów przy 3,1 mln zł zysku netto. - Nasze podstawowe wpływy to przychody reklamowe, ale mamy też wpływy z działalności nie interaktywnej i to nie tylko tej widocznej na antenie, ale też np. z dystrybucji naszego kontentu w komórkach.

Wszystkie te przychody cały czas rosną. Według prognoz domów mediowych kanały tematyczne to media reklamowe, które będą się teraz intensywnie rozwijały - mówi Czekała. Firma chce rozbudowywać się jako grupa oferująca programy i kanały dla osób w wieku 16-49. Dziś ma być wiadomo, kiedy opublikowany zostanie jej prospekt 4Fun Media. Spółka liczy zarówno na zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych, jak i prywatnych.