Reklama

Era wprowadzi mobilne płatności przez komórkę

Deutsche Telekom jeszcze w tym roku wprowadzi w Polsce nowe rozwiązania komórkowych płatności mobilnych

Publikacja: 15.02.2011 15:03

W 2011 r. Deutsche Telekom, właściciel PTC operatora sieci Era, wprowadzi na kluczowych rynkach usługę „Mobile Wallet”. Pierwszymi rynkami, na jakich pojawi się ten produkt, będą Niemcy i Polska. Na 2012 r. zaplanowano rollouty w Czechach, Holandii i USA.

- Niemcy i Polska to największe i najszybciej dostępne dla nas rynki - powiedział Edward Kozel, chief technology officer w Deutsche Telekom.

Usługa oparta będzie o technologię Near Field Communication (NFC).

- Mobilne płatności będą ewoluować. Na początku technologia zbliżeniowa posłuży do rozwiązań takich jak kontrola dostępu, bilety wstępu czy jako element programów lojalnościowych. Konsumenci jednak oczekują powszechnych, i łatwych usług płatności. Konieczne jest przez usługę osiągnięcie masy krytycznej – wyjaśniał Ed Kozel.

Płatności zostaną wprowadzone w pierwszej kolejności dzięki porozumieniu z Samsungiem, dostawcą słuchawek z modułem NFC.

Reklama
Reklama

– Systemy mobilnych płatności mają ogromny potencjał na przyszłość – powiedział Thomas Kiessling, odpowiadający za produkty i innowacje w DT. Operator nie zdradził, jakie przychody (i w jakim czasie) ma wygenerować usługą Mobile Wallet.

Deutsche Telekom na razie nie ujawnił bankowych i finansowych partnerów usługi mobilnej płatności, choć rozmowy z nimi "już trwają".

W 2011 r. Deutsche Telekom, właściciel PTC operatora sieci Era, wprowadzi na kluczowych rynkach usługę „Mobile Wallet”. Pierwszymi rynkami, na jakich pojawi się ten produkt, będą Niemcy i Polska. Na 2012 r. zaplanowano rollouty w Czechach, Holandii i USA.

- Niemcy i Polska to największe i najszybciej dostępne dla nas rynki - powiedział Edward Kozel, chief technology officer w Deutsche Telekom.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama