Reklama

Słaby rok lidera radiowego rynku

Lider radiowego rynku - krakowska rozgłośnia RMF FM - znów odnotował spadek słuchalności. Powody do radości ma za to po raz kolejny Program III Polskiego Radia

Publikacja: 09.06.2011 15:30

Słaby rok lidera radiowego rynku

Foto: ROL

Słuchalność radia RMF FM między marcem i majem tego roku wynosiła 25,27 proc. i znów była niższa niż rok wcześniej (wtedy wynosiła 28,02 proc.) - wynika z najnowszej fali badań radiowej słuchalności RadioTrack.

Po wielu miesiącach nieprzerwanych wzrostów lider w tym roku zaczął jednak odnotowywać stopniowe spadki słuchalności rok do roku. - Na spadek słuchalności w RMF FM wpłynęło ograniczenie działań promocyjnych już w ubiegłym roku - komentował "Rz" Leszek Kozioł, prezes Radia Eska już po pierwszych tegorocznych spadkach RMF FM.

Spadające wyniki zmniejszają dystans, jaki RMF FM wypracował sobie w stosunku do największej konkurencji - warszawskiej Zetki.

Jej najnowsze wyniki to 16,12 proc. (przy 16,23 proc. rok wcześniej).

Powodów do radości po upublicznieniu najnowszych wyników nie mają publiczna Jedynka z wynikiem 11,94 proc. (12,32 proc. rok wcześniej), Radio Maryja, którego słuchalność miedzy marcem i majem wynosiła 2,11 proc. (2,21 proc. rok wcześniej) ani publiczna Dwójka (0,54 proc. przy 0,86 proc. rok wcześniej).

Reklama
Reklama

Świętować może natomiast publiczna Trójka, która wciąż poprawia wyniki. Jej najnowszy osiąg to 8,28 proc. (wzrost z 7,69 proc rok wcześniej). Poprawił się też wynik publicznej Czwórki (dawne Polskie Radio Euro): z 0,16 proc. przed rokiem do 0,41 proc. w tym roku.

Badania RadioTrack na zlecenie Komitetu Badań Radiowych przeprowadza instytut Millward Brown SMG/KRC.

Słuchalność radia RMF FM między marcem i majem tego roku wynosiła 25,27 proc. i znów była niższa niż rok wcześniej (wtedy wynosiła 28,02 proc.) - wynika z najnowszej fali badań radiowej słuchalności RadioTrack.

Po wielu miesiącach nieprzerwanych wzrostów lider w tym roku zaczął jednak odnotowywać stopniowe spadki słuchalności rok do roku. - Na spadek słuchalności w RMF FM wpłynęło ograniczenie działań promocyjnych już w ubiegłym roku - komentował "Rz" Leszek Kozioł, prezes Radia Eska już po pierwszych tegorocznych spadkach RMF FM.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama