Producenci gier szykują kolejne hity

City Interactive rozpoczyna prace nad nową grą. Będzie to największy projekt w historii spółki

Publikacja: 12.09.2011 01:19

„Dead Island” — czyli krwawa jatka na wyspie zombie. Wrocławski Techland chce sprzedać w ciągu roku

„Dead Island” — czyli krwawa jatka na wyspie zombie. Wrocławski Techland chce sprzedać w ciągu roku dwa miliony kopii tego tytułu

Foto: Techland

Na stworzenie produktu, w którym gracz wciela się w samotnego bohatera i wędruje przez mityczne światy, przeżywając liczne przygody, zdecydowała się m.in. firma City Interactive.

Technologiczna spółka do tej pory nie zajmowała się produkcją gier RPG. Jej największy sukces – „Sniper" – jest grą z gatunku FPS (first person shooter – popularna strzelanka). Do tej pory kupiło ją ok. 1,5 mln fanów.

Dlatego, jak przyznaje Marek Tymiński, prezes spółki, żeby zminimalizować ryzyko porażki, City Interactive nawiązało współpracę z niemieckim studiem DECK13 Interactive, które ma już na koncie dwa tytuły RGP i spore doświadczenie w produkcji gier fabularnych. Firmy podpisały wiążący list intencyjny, którego przedmiotem jest wspólna produkcja gry RGP w wersji na trzy najważniejsze nośniki, czyli konsole Xbox 360, PS 3 i komputery PC. Dodatkowo City Interactive zatrudniło jako producenta wykonawczego Tomasza Gopa, który był jednym z głównych producentów „Wiedźmina 2" i współtwórcą jego sukcesu. Gop rozstał się z CD Projektem kilka miesięcy temu. Stanie na czele kilkunastoosobowego zespołu, który z Polski będzie wspierał prace nad nową grą.

Tymiński nie zdradza budżetu nowego tytułu. – To będzie jedna z największych, a być może największa nasza produkcja – oświadcza. Z naszych informacji wynika, że nowa produkcja City Interactive będzie kosztowała co najmniej 10 mln zł. Prezes zapowiada, że gra będzie tworzona głównie dla graczy ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Premiera będzie miała jednocześnie miejsce na wszystkich trzech nośnikach, co znacznie zwiększy efekt dźwigni marketingowej. Gra trafi na półki w 2013 r. Tymiński nie chce wypowiadać się na temat konkretnej daty. – Na pewno nie będzie to początek roku – podsumowuje.

Najbliższe lata dla polskich producentów gier komputerowych zapowiadają się równie pracowicie co obecny. Tylko w tym roku nasze studia wypuściły na rynek kilka tytułów, z których każdy sprzedał się w co najmniej milionie kopii. Taki próg pozwala mówić o sukcesie w branży. W lutym zadebiutował „Bulletstorm" studia People Can Fly. W maju na półki trafił „Wiedźmin 2".

Sporo w zestawieniach może namieszać też „Sniper 2" szykowany na wiosnę przyszłego roku, którego sprzedaż, według City Interactive, ma być znacznie większa niż pierwszej gry z serii.

City Interactive planuje w przyszłym roku jeszcze jedną bardzo dużą premierę. Firma pracuje nad grą (nie ma jeszcze tytułu) dziejącą się w realiach II wojny światowej. – To będzie wydarzenie na miarę premiery „Snipera 2" – deklaruje Tymiński.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora d.wolak@rp.pl

Walka o prymat

W piątek, 9 września, swoją premierę miało „Dead Island" wrocławskiego Techlandu. Firma chce sprzedać w ciągu roku dwa miliony kopii tego tytułu, co uczyni go najpopularniejszą polską grą w historii. Docelowo sprzedaż ma sięgnąć 2,5 – 2,8 mln egzemplarzy. Fotel lidera może „Dead Island" odebrać „Wiedźmin 2", który na razie zadebiutował tylko w wersji na komputery PC. Wersja na konsolę Xbox 360 pojawi się w sklepach w I kwartale 2012 r. W kolejnych kwartałach planowana jest premiera na konsolę PS 3.

Na stworzenie produktu, w którym gracz wciela się w samotnego bohatera i wędruje przez mityczne światy, przeżywając liczne przygody, zdecydowała się m.in. firma City Interactive.

Technologiczna spółka do tej pory nie zajmowała się produkcją gier RPG. Jej największy sukces – „Sniper" – jest grą z gatunku FPS (first person shooter – popularna strzelanka). Do tej pory kupiło ją ok. 1,5 mln fanów.

Pozostało 87% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie