Edipresse planuje nowy magazyn o celebrytach

Mimo trudnej sytuacji na rynku prasowym eksperci dają szansę nowemu projektowi wydawnictwa Edipresse

Publikacja: 19.09.2011 03:23

Paparazzi polowali na Edytę Herbuś, partnerkę Mariusza Trelińskiego

Paparazzi polowali na Edytę Herbuś, partnerkę Mariusza Trelińskiego

Foto: Fotorzepa, Piotr Wittman Piotr Wittman

Dziś wydawnictwo Edipresse Polska, do którego należą takie magazyny jak „Viva!", „Party", „Przyjaciółka" czy „Pani Domu", zaprezentuje swój nowy, przygotowywany do startu w połowie października magazyn z tzw. segmentu people.

Z informacji „Rz" wynika, że nowe pismo ma być zatytułowane „Flesz" i ma być dwutygodnikiem kierowanym do lepiej zarabiających i mieszkających w dużych miastach kobiet. Spora część materiałów z pisma ma być związana z życiem celebrytów, dominującą tematyką ma być moda i uroda, pismo ma zamieszczać sporo wywiadów. Według naszych informacji wydawca liczy, że sprzedaż pierwszego numeru sięgnie co najmniej 200 tys. egz. Pisma z tego samego segmentu w I półroczu 2011 r. osiągały nawet dwukrotnie wyższe poziomy sprzedaży. Wydawane także przez Edipresse „Party" może się według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pochwalić średnim rozpowszechnianiem w tym czasie na poziomie 448,8 tys. egz., a „Show" konkurencyjnego wydawnictwa Bauer wynikiem na poziomie 390,8 tys. egz.

- Za sprawą premier kolejnych magazynów ten rynek się poszerza, nie widzimy na nim oznak kanibalizowania sie tytułów - mówi Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza nowego tytułu.

Na promocję magazynu w tym roku Edipresse przeznaczy prawie 6,83 mln zł, twarzą kampanii reklamowej zostanie aktorka Małgorzata Socha. Cena magazynu ma wynosić 2,20 zl, wydawca przygotowuje też portal www.fleszstyle.pl i wersję magazynu na tablety. Redaktor naczelną tytułu jest szefowa "Party" Aneta Wikariak.

Mediaplannerzy dają tytułowi szansę, mimo że – jak cała papierowa prasa – reklamowo rynek magazynów cierpi w efekcie kryzysu gospodarczego, który powoduje cięcia budżetów promocyjnych w firmach.

Według prognoz giełdowej Agory (wśród czasopism wydaje m.in. „Avanti" i „Logo") w tym roku rynek magazynów skurczy się  rok do roku o 1-3 proc. Według raportu domu mediowego Starlink po pierwszym półroczu był on wart w Polsce 353,4 mln zł – to o 0,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Zdaniem Moniki Rychlicy, szefowej działu mediów nieelektronicznych w domu mediowym Initiative Warszawa, segment pism, w którym zadebiutuje „Flesz", jest jednak jednym z najbardziej rozwojowych na rynku magazynów, a uruchomione w ostatnich latach magazyny „Party" i „Show" spowodowały, że rynek pism o gwiazdach się poszerzył. – Widzę problem w reklamowym rynku, bo pieniędzy na reklamę jest na nim mniej. Tytułowi pomoże jednak fakt, że Edipresse może go pakietować z innymi swoimi magazynami typu people („Viva!", „Party" – red.) i magazynami dla rodziców – mówi.

Zdaniem Piotra Bieńki, dyrektora zarządzającego domu mediowego Mediasense, kolorowe magazyny z wyższej półki są jedną z tych grup pism, które będą sobie radziły ze zmianami zachodzącymi na rynku. – Podczas gdy dzienniki nie mają szans na konkurowanie na szybkość publikowania informacji z Internetem, papierowe magazyny mają przyszłość, muszą tylko znaleźć dla siebie odpowiednie nisze – uważa Bieńko.

Dziś wydawnictwo Edipresse Polska, do którego należą takie magazyny jak „Viva!", „Party", „Przyjaciółka" czy „Pani Domu", zaprezentuje swój nowy, przygotowywany do startu w połowie października magazyn z tzw. segmentu people.

Z informacji „Rz" wynika, że nowe pismo ma być zatytułowane „Flesz" i ma być dwutygodnikiem kierowanym do lepiej zarabiających i mieszkających w dużych miastach kobiet. Spora część materiałów z pisma ma być związana z życiem celebrytów, dominującą tematyką ma być moda i uroda, pismo ma zamieszczać sporo wywiadów. Według naszych informacji wydawca liczy, że sprzedaż pierwszego numeru sięgnie co najmniej 200 tys. egz. Pisma z tego samego segmentu w I półroczu 2011 r. osiągały nawet dwukrotnie wyższe poziomy sprzedaży. Wydawane także przez Edipresse „Party" może się według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pochwalić średnim rozpowszechnianiem w tym czasie na poziomie 448,8 tys. egz., a „Show" konkurencyjnego wydawnictwa Bauer wynikiem na poziomie 390,8 tys. egz.

Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne