Edipresse planuje nowy magazyn o celebrytach

Mimo trudnej sytuacji na rynku prasowym eksperci dają szansę nowemu projektowi wydawnictwa Edipresse

Publikacja: 19.09.2011 03:23

Paparazzi polowali na Edytę Herbuś, partnerkę Mariusza Trelińskiego

Paparazzi polowali na Edytę Herbuś, partnerkę Mariusza Trelińskiego

Foto: Fotorzepa, Piotr Wittman Piotr Wittman

Dziś wydawnictwo Edipresse Polska, do którego należą takie magazyny jak „Viva!", „Party", „Przyjaciółka" czy „Pani Domu", zaprezentuje swój nowy, przygotowywany do startu w połowie października magazyn z tzw. segmentu people.

Z informacji „Rz" wynika, że nowe pismo ma być zatytułowane „Flesz" i ma być dwutygodnikiem kierowanym do lepiej zarabiających i mieszkających w dużych miastach kobiet. Spora część materiałów z pisma ma być związana z życiem celebrytów, dominującą tematyką ma być moda i uroda, pismo ma zamieszczać sporo wywiadów. Według naszych informacji wydawca liczy, że sprzedaż pierwszego numeru sięgnie co najmniej 200 tys. egz. Pisma z tego samego segmentu w I półroczu 2011 r. osiągały nawet dwukrotnie wyższe poziomy sprzedaży. Wydawane także przez Edipresse „Party" może się według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pochwalić średnim rozpowszechnianiem w tym czasie na poziomie 448,8 tys. egz., a „Show" konkurencyjnego wydawnictwa Bauer wynikiem na poziomie 390,8 tys. egz.

- Za sprawą premier kolejnych magazynów ten rynek się poszerza, nie widzimy na nim oznak kanibalizowania sie tytułów - mówi Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza nowego tytułu.

Na promocję magazynu w tym roku Edipresse przeznaczy prawie 6,83 mln zł, twarzą kampanii reklamowej zostanie aktorka Małgorzata Socha. Cena magazynu ma wynosić 2,20 zl, wydawca przygotowuje też portal www.fleszstyle.pl i wersję magazynu na tablety. Redaktor naczelną tytułu jest szefowa "Party" Aneta Wikariak.

Mediaplannerzy dają tytułowi szansę, mimo że – jak cała papierowa prasa – reklamowo rynek magazynów cierpi w efekcie kryzysu gospodarczego, który powoduje cięcia budżetów promocyjnych w firmach.

Według prognoz giełdowej Agory (wśród czasopism wydaje m.in. „Avanti" i „Logo") w tym roku rynek magazynów skurczy się  rok do roku o 1-3 proc. Według raportu domu mediowego Starlink po pierwszym półroczu był on wart w Polsce 353,4 mln zł – to o 0,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Zdaniem Moniki Rychlicy, szefowej działu mediów nieelektronicznych w domu mediowym Initiative Warszawa, segment pism, w którym zadebiutuje „Flesz", jest jednak jednym z najbardziej rozwojowych na rynku magazynów, a uruchomione w ostatnich latach magazyny „Party" i „Show" spowodowały, że rynek pism o gwiazdach się poszerzył. – Widzę problem w reklamowym rynku, bo pieniędzy na reklamę jest na nim mniej. Tytułowi pomoże jednak fakt, że Edipresse może go pakietować z innymi swoimi magazynami typu people („Viva!", „Party" – red.) i magazynami dla rodziców – mówi.

Zdaniem Piotra Bieńki, dyrektora zarządzającego domu mediowego Mediasense, kolorowe magazyny z wyższej półki są jedną z tych grup pism, które będą sobie radziły ze zmianami zachodzącymi na rynku. – Podczas gdy dzienniki nie mają szans na konkurowanie na szybkość publikowania informacji z Internetem, papierowe magazyny mają przyszłość, muszą tylko znaleźć dla siebie odpowiednie nisze – uważa Bieńko.

Dziś wydawnictwo Edipresse Polska, do którego należą takie magazyny jak „Viva!", „Party", „Przyjaciółka" czy „Pani Domu", zaprezentuje swój nowy, przygotowywany do startu w połowie października magazyn z tzw. segmentu people.

Z informacji „Rz" wynika, że nowe pismo ma być zatytułowane „Flesz" i ma być dwutygodnikiem kierowanym do lepiej zarabiających i mieszkających w dużych miastach kobiet. Spora część materiałów z pisma ma być związana z życiem celebrytów, dominującą tematyką ma być moda i uroda, pismo ma zamieszczać sporo wywiadów. Według naszych informacji wydawca liczy, że sprzedaż pierwszego numeru sięgnie co najmniej 200 tys. egz. Pisma z tego samego segmentu w I półroczu 2011 r. osiągały nawet dwukrotnie wyższe poziomy sprzedaży. Wydawane także przez Edipresse „Party" może się według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pochwalić średnim rozpowszechnianiem w tym czasie na poziomie 448,8 tys. egz., a „Show" konkurencyjnego wydawnictwa Bauer wynikiem na poziomie 390,8 tys. egz.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?