Mobilność to główny trend, który radykalnie zmienił zachowania użytkowników technologii cyfrowych i Internetu w ciągu ostatnich pięciu lat – podaje raport firmy doradczej KPMG „Consumer&Convergence V. Zintegrowany styl życia". Badanie to przeprowadzono z udziałem 10 tys. konsumentów z 31 krajów, w tym z Polski.
- Raport jest reprezentatywny dla około jednej trzeciej polskiego społeczeństwa, którą objąć można terminem „ludzie aktywni cyfrowo" – twierdzi Jerzy Kalinowski, partner w KPMG Advisory.
Polska odzwierciedla wiele globalnych trendów, a w kilku z nich wysforowała się nawet do czołówki. Mamy największy odsetek osób, które korzystają z telefonii komórkowej zamiast stacjonarnej oraz największy zasięg bankowości mobilnej.
- Polscy konsumenci, którzy wyjątkowo preferują telefony komórkowe w swoim codziennym życiu, należą do największych entuzjastów bankowości mobilnej – mówi Kalinowski. Dodaje, że tylko 36 proc. respondentów w naszym kraju w ostatnim półroczu nie korzystało z tego typu usług.
Podczas gdy Europejczycy masowo porzucają telefonię stacjonarną na rzecz mobilnej (w ostatnim roku uczyniło 24 proc.), u nas popularność telefonów komórkowych wynika z innych przyczyn.