Rozpoczął się rebranding TP na Orange

Roz­po­czął się re­bran­ding naj­więk­sze­go pol­skie­go ope­ra­to­ra. Do koń­ca mar­ca szyl­dy w sa­lo­nach sprze­da­ży zo­sta­ną wy­par­te przez lo­go Oran­ge

Publikacja: 09.03.2012 04:44

Na­zwa TP ma znik­nąć z ryn­ku przed Eu­ro 2012 – po­da­je ser­wis Te­le­po­lis.pl. Do koń­ca mar­ca sa­lo­ny sprze­da­ży i punk­ty ajen­cyj­ne Te­le­ko­mu­ni­ka­cji Pol­skiej po­zbę­dą się sta­re­go lo­go oraz plan­szy in­for­ma­cyj­nych z na­zwą usłu­gi Neo­stra­da. W za­mian po­ja­wią się tam ta­bli­ce z lo­go Oran­ge i na­pi­sem „In­ter­net". Bę­dzie to więc sy­tu­acja od­mien­na od roz­wią­za­nia za­sto­so­wa­ne­go przez Po­lkom­tel czy Pol­ską Te­le­fo­nię Cy­fro­wą, u któ­rych daw­ne na­zwy wciąż wi­docz­ne są w ty­tu­łach ofert.

860 mln zł na taka kwotę wyceniona została przez France Telecom marka TP?w czerwcu ubiegłego roku

Mar­ka TP na­dal zaj­mu­je po­czesne miej­sce wśród zna­ków to­wa­ro­wych za­gra­nicz­nych spół­ek fran­cu­skie­go ope­ra­to­ra. W czerw­cu ubie­głe­go ro­ku zo­sta­ła wy­ce­nio­na na 200 mln eu­ro (ok. 860 mln zł), a kwo­ta ta pod­wy­ższa war­tość jej ma­jąt­ku. De­cy­zję o tym, że lo­go naj­więk­sze­go te­le­ko­mu w Pol­sce znik­nie, Fran­ce Te­le­com pod­jął w 2008 ro­ku, ale ak­cja by­ła wstrzy­my­wa­na z uwa­gi na do­bro mar­ki Oran­ge, przez dłu­gi czas wy­żej ce­nio­nej niż TP.

Ope­ra­tor nie po­twier­dza in­for­ma­cji o roz­po­czę­ciu dzia­łań re­bran­din­go­wych, jed­nak pre­zes TP?Ma­ciej Wi­tuc­ki już wcze­śniej wska­zy­wał prze­łom 2011 i 2012 ro­ku ja­ko ter­min roz­po­czę­cia pro­ce­su zmia­ny na­zwy, zaś ko­niec tej ak­cji mia­ło wy­zna­czać Eu­ro 2012. TP po­łą­czy ko­rzy­ści pły­ną­ce z re­bran­din­gu z pro­mo­cją pod­czas mistrzostw w piłce nożnej.

TP za uży­wa­nie bran­du Oran­ge uisz­cza na rzecz wła­ści­cie­la opła­tę sta­no­wią­cą część przy­cho­dów. W przy­pad­ku usług te­le­fo­nii ko­mór­ko­wej od­se­tek ten wy­no­si 1,6 proc. przy­cho­dów mo­bil­nej sie­ci rocz­nie. Ta­kże za sy­gno­wa­nie mię­dzy­na­ro­do­wą mar­ką usług sta­cjo­nar­nych TP na pew­no za­pła­ci Fran­ce Te­le­com od­po­wied­nią su­mę. Ja­ką? Nie wia­do­mo.

W ubie­głym ro­ku Pol­ska Te­le­fo­nia Cy­fro­wa prze­zna­czy­ła na re­bran­ding sie­ci Era na T­-Mo­bi­le oko­ło 80 mln zł. Kil­ka lat te­mu prze­mia­no­wa­nie Cen­ter­te­la z Idea na Oran­ge kosz­to­wa­ło oko­ło 100 mln zł.

Na­zwa TP ma znik­nąć z ryn­ku przed Eu­ro 2012 – po­da­je ser­wis Te­le­po­lis.pl. Do koń­ca mar­ca sa­lo­ny sprze­da­ży i punk­ty ajen­cyj­ne Te­le­ko­mu­ni­ka­cji Pol­skiej po­zbę­dą się sta­re­go lo­go oraz plan­szy in­for­ma­cyj­nych z na­zwą usłu­gi Neo­stra­da. W za­mian po­ja­wią się tam ta­bli­ce z lo­go Oran­ge i na­pi­sem „In­ter­net". Bę­dzie to więc sy­tu­acja od­mien­na od roz­wią­za­nia za­sto­so­wa­ne­go przez Po­lkom­tel czy Pol­ską Te­le­fo­nię Cy­fro­wą, u któ­rych daw­ne na­zwy wciąż wi­docz­ne są w ty­tu­łach ofert.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie