Reklama
Rozwiń

Rozpoczął się rebranding TP na Orange

Roz­po­czął się re­bran­ding naj­więk­sze­go pol­skie­go ope­ra­to­ra. Do koń­ca mar­ca szyl­dy w sa­lo­nach sprze­da­ży zo­sta­ną wy­par­te przez lo­go Oran­ge

Publikacja: 09.03.2012 04:44

Na­zwa TP ma znik­nąć z ryn­ku przed Eu­ro 2012 – po­da­je ser­wis Te­le­po­lis.pl. Do koń­ca mar­ca sa­lo­ny sprze­da­ży i punk­ty ajen­cyj­ne Te­le­ko­mu­ni­ka­cji Pol­skiej po­zbę­dą się sta­re­go lo­go oraz plan­szy in­for­ma­cyj­nych z na­zwą usłu­gi Neo­stra­da. W za­mian po­ja­wią się tam ta­bli­ce z lo­go Oran­ge i na­pi­sem „In­ter­net". Bę­dzie to więc sy­tu­acja od­mien­na od roz­wią­za­nia za­sto­so­wa­ne­go przez Po­lkom­tel czy Pol­ską Te­le­fo­nię Cy­fro­wą, u któ­rych daw­ne na­zwy wciąż wi­docz­ne są w ty­tu­łach ofert.

860 mln zł na taka kwotę wyceniona została przez France Telecom marka TP?w czerwcu ubiegłego roku

Mar­ka TP na­dal zaj­mu­je po­czesne miej­sce wśród zna­ków to­wa­ro­wych za­gra­nicz­nych spół­ek fran­cu­skie­go ope­ra­to­ra. W czerw­cu ubie­głe­go ro­ku zo­sta­ła wy­ce­nio­na na 200 mln eu­ro (ok. 860 mln zł), a kwo­ta ta pod­wy­ższa war­tość jej ma­jąt­ku. De­cy­zję o tym, że lo­go naj­więk­sze­go te­le­ko­mu w Pol­sce znik­nie, Fran­ce Te­le­com pod­jął w 2008 ro­ku, ale ak­cja by­ła wstrzy­my­wa­na z uwa­gi na do­bro mar­ki Oran­ge, przez dłu­gi czas wy­żej ce­nio­nej niż TP.

Ope­ra­tor nie po­twier­dza in­for­ma­cji o roz­po­czę­ciu dzia­łań re­bran­din­go­wych, jed­nak pre­zes TP?Ma­ciej Wi­tuc­ki już wcze­śniej wska­zy­wał prze­łom 2011 i 2012 ro­ku ja­ko ter­min roz­po­czę­cia pro­ce­su zmia­ny na­zwy, zaś ko­niec tej ak­cji mia­ło wy­zna­czać Eu­ro 2012. TP po­łą­czy ko­rzy­ści pły­ną­ce z re­bran­din­gu z pro­mo­cją pod­czas mistrzostw w piłce nożnej.

TP za uży­wa­nie bran­du Oran­ge uisz­cza na rzecz wła­ści­cie­la opła­tę sta­no­wią­cą część przy­cho­dów. W przy­pad­ku usług te­le­fo­nii ko­mór­ko­wej od­se­tek ten wy­no­si 1,6 proc. przy­cho­dów mo­bil­nej sie­ci rocz­nie. Ta­kże za sy­gno­wa­nie mię­dzy­na­ro­do­wą mar­ką usług sta­cjo­nar­nych TP na pew­no za­pła­ci Fran­ce Te­le­com od­po­wied­nią su­mę. Ja­ką? Nie wia­do­mo.

Reklama
Reklama

W ubie­głym ro­ku Pol­ska Te­le­fo­nia Cy­fro­wa prze­zna­czy­ła na re­bran­ding sie­ci Era na T­-Mo­bi­le oko­ło 80 mln zł. Kil­ka lat te­mu prze­mia­no­wa­nie Cen­ter­te­la z Idea na Oran­ge kosz­to­wa­ło oko­ło 100 mln zł.

Na­zwa TP ma znik­nąć z ryn­ku przed Eu­ro 2012 – po­da­je ser­wis Te­le­po­lis.pl. Do koń­ca mar­ca sa­lo­ny sprze­da­ży i punk­ty ajen­cyj­ne Te­le­ko­mu­ni­ka­cji Pol­skiej po­zbę­dą się sta­re­go lo­go oraz plan­szy in­for­ma­cyj­nych z na­zwą usłu­gi Neo­stra­da. W za­mian po­ja­wią się tam ta­bli­ce z lo­go Oran­ge i na­pi­sem „In­ter­net". Bę­dzie to więc sy­tu­acja od­mien­na od roz­wią­za­nia za­sto­so­wa­ne­go przez Po­lkom­tel czy Pol­ską Te­le­fo­nię Cy­fro­wą, u któ­rych daw­ne na­zwy wciąż wi­docz­ne są w ty­tu­łach ofert.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama