Nazwa TP ma zniknąć z rynku przed Euro 2012 – podaje serwis Telepolis.pl. Do końca marca salony sprzedaży i punkty ajencyjne Telekomunikacji Polskiej pozbędą się starego logo oraz planszy informacyjnych z nazwą usługi Neostrada. W zamian pojawią się tam tablice z logo Orange i napisem „Internet". Będzie to więc sytuacja odmienna od rozwiązania zastosowanego przez Polkomtel czy Polską Telefonię Cyfrową, u których dawne nazwy wciąż widoczne są w tytułach ofert.
860 mln zł na taka kwotę wyceniona została przez France Telecom marka TP?w czerwcu ubiegłego roku
Marka TP nadal zajmuje poczesne miejsce wśród znaków towarowych zagranicznych spółek francuskiego operatora. W czerwcu ubiegłego roku została wyceniona na 200 mln euro (ok. 860 mln zł), a kwota ta podwyższa wartość jej majątku. Decyzję o tym, że logo największego telekomu w Polsce zniknie, France Telecom podjął w 2008 roku, ale akcja była wstrzymywana z uwagi na dobro marki Orange, przez długi czas wyżej cenionej niż TP.
Operator nie potwierdza informacji o rozpoczęciu działań rebrandingowych, jednak prezes TP?Maciej Witucki już wcześniej wskazywał przełom 2011 i 2012 roku jako termin rozpoczęcia procesu zmiany nazwy, zaś koniec tej akcji miało wyznaczać Euro 2012. TP połączy korzyści płynące z rebrandingu z promocją podczas mistrzostw w piłce nożnej.
TP za używanie brandu Orange uiszcza na rzecz właściciela opłatę stanowiącą część przychodów. W przypadku usług telefonii komórkowej odsetek ten wynosi 1,6 proc. przychodów mobilnej sieci rocznie. Także za sygnowanie międzynarodową marką usług stacjonarnych TP na pewno zapłaci France Telecom odpowiednią sumę. Jaką? Nie wiadomo.