Rozpoczął się rebranding TP na Orange

Aktualizacja: 09.03.2012 13:25 Publikacja: 08.03.2012 22:14

Rozpoczął się rebranding TP na Orange

Foto: ROL

Rozpoczął się rebranding największego polskiego operatora. Do końca marca szyldy w salonach sprzedaży zostaną wyparte przez logo Orange.

Nazwa TP ma ostatecznie zniknąć z rynku przed Euro 2012 – podaje serwis Telepolis.pl. Do końca marca salony sprzedaży i punkty ajencyjne Telekomunikacji Polskiej pozbędą się starego logo oraz planszy informacyjnych z nazwą usługi Neostrada. W zamian za to pojawią się tam tablice z logo Orange i napisem „Internet". Będzie to więc sytuacja odmienna od rozwiązania zastosowanego przez Polkomtel czy Polską Telefonię Cyfrową, u których dawne nazwy wciąż widoczne są w tytułach poszczególnych ofert.

Marka TP nadal zajmuje poczytne miejsce wśród znaków towarowych zagranicznych spółek francuskiego operatora. W czerwcu ubiegłego roku została wyceniona na  200 mln euro (ok. 860 mln zł), a kwota ta podwyższa wartość jej majątku. Decyzję o tym, że logo największego telekomu w Polsce zniknie, France Telecom podjął w 2008 roku, ale akcja ta była wstrzymywana z uwagi na dobro marki Orange, przez długi czas znacznie wyżej cenionej niż TP.

Operator nie potwierdza informacji o rozpoczęciu działań rebrandingowych, jednak prezes TP?Maciej Witucki już wcześniej wskazywał przełom 2011 i 2012 roku jako termin rozpoczęcia procesu zmiany nazwy, zaś koniec tej akcji miały wyznaczać mistrzostwa Euro 2012.

TP

za używanie brandu

Orange

uiszcza na rzecz właściciela opłatę stanowiącą część przychodów. W przypadku usług telefonii komórkowej odsetek ten wynosi 1,6 proc. przychodów mobilnej sieci rocznie. Także za sygnowanie międzynarodową marką usług stacjonarnych

TP

na pewno zapłaci

France Telecom

odpowiednią sumę. Jaką? Nie wiadomo.

KOMENTARZ TP

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy grupy

: Już w 2008 roku TP podpisała umowę licencyjną na sprzedaż produktów i usług pod marką Orange. Zapowiadaliśmy wtedy rozszerzanie oferty właśnie pod marką Orange. Nic się w tej sprawie nie zmieniło. Zakres i moment rebrendingu będzie decyzją czysto biznesową i podejmiemy ją w najlepszym dla spółki momencie. Dzisiaj jest za wcześnie na jakiekolwiek dywagacje na ten temat.

Rozpoczął się rebranding największego polskiego operatora. Do końca marca szyldy w salonach sprzedaży zostaną wyparte przez logo Orange.

Nazwa TP ma ostatecznie zniknąć z rynku przed Euro 2012 – podaje serwis Telepolis.pl. Do końca marca salony sprzedaży i punkty ajencyjne Telekomunikacji Polskiej pozbędą się starego logo oraz planszy informacyjnych z nazwą usługi Neostrada. W zamian za to pojawią się tam tablice z logo Orange i napisem „Internet". Będzie to więc sytuacja odmienna od rozwiązania zastosowanego przez Polkomtel czy Polską Telefonię Cyfrową, u których dawne nazwy wciąż widoczne są w tytułach poszczególnych ofert.

Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko