Według firmy StatCounter Chrome stał się liderem dzięki temu, że więcej ludzi w czasie wolnym od pracy korzystało z przeglądarki za pośrednictwem komputerów domowych niż firmowych, a te ostatnie są najczęściej wyposażone w przeglądarkę Microsoftu. Udział Chrome w rynku osiągnął w tym czasie 32,7 proc., podczas gdy Internet Explorer miał 32,5 proc.

Przeglądarka Google'a rozpoczęła swój wielki marsz ku pierwszej pozycji na rynku w grudniu ubiegłego roku, kiedy to prześcignęła Firefoksa, przeglądarkę stworzoną przez fundację Mozilla. W marcu miesięczny udział narzędzia Google'a podskoczył do 31 proc. z 17 proc., rok do roku. Udział przeglądarki Microsoftu spadł w tym samym okresie z 45 do 35 proc.

W Polsce Internet Explorer znajduje się na trzecim miejscu w rankingu przeglądarkowym (21 proc. rynku), za Google Chrome (22 proc.) oraz liderem rynku – Firefoksem (44,7 proc.).