Gdy pod koniec 2011 r. Centertel, operator sieci Orange, ogłosił, że akcja „Środy z Orange", pozwalająca kupić dwa bilety do kina w cenie jednego po wysłaniu esemesa, przenosi się do Multikina z Cinema City, ta ostatnia spółka nie rozpaczała.
Informowała, że pracuje nad formatem nowej promocji dla klientów. Wprowadziła ją jednak dopiero, gdy skończył się I kwartał br. 3 kwietnia ruszyła akcja „Środy na MAXA", w której przy zakupie biletu w cenie z tego dnia można otrzymać drugi za darmo. Potrwa do końca maja, ale Mooky Greidinger, prezes Cinema City International, nie wyklucza, że może zostać wydłużona.
– Wygląda na to, że to reakcja na osłabienie pozycji rynkowej w I kwartale – ocenia Piotr Zygo, prezes Multikina. Nie ujawnia, ile biletów kasy zarządzanych przez niego kin sprzedały już w ramach kooperacji z telekomem.
Piotr Owdziej, analityk KBC Securities, także uważa, że utrata „Śród z Orange" mogła zaszkodzić kinowej spółce z GPW.
– Spółka starała się przekonać nas, że nic wielkiego się nie stało, sugerowała, że nie da się konkurencji, ale od dwóch tygodni widzimy, że trwa promocja. To daje do myślenia. Może oznaczać, że utrata „Śród z Orange" jednak zabolała – mówi. Greidinger tego nie komentuje. Z informacji przekazywanych wcześniej przez Orange wynika, że rocznie Cinema City sprzedawało użytkownikom telekomu około 1 mln biletów.