Reklama
Rozwiń
Reklama

Powstaje plan wyposażania Polaków w dekodery

Lider handlowego rynku oraz Poczta Polska mogą wprowadzić do sprzedaży tanie dekodery do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej – wynika z informacji „Rz"

Publikacja: 11.05.2012 01:18

Powstaje plan wyposażania Polaków w dekodery

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

W żadnym przypadku klamka jeszcze nie zapadła, ale, jak się dowiedzieliśmy, trwają na ten temat rozmowy.

Przedstawiciele Biedronki nie chcieli skomentować tych doniesień. Z informacji „Rz" wynika, że w proces miałaby się zaangażować TVP, dając Biedronce znaczny rabat na reklamy, umożliwiające szerokie promowanie oferty. Rzeczniczka TVP poinformowała jednak „Rz", że zarząd TVP nigdy nie rozważał takiego planu.

Nadawcy bardzo liczą na to, że nadawane w TVP relacje z Euro 2012 zachęcą ludzi do   oglądania naziemnej telewizji cyfrowej. Według ekspertów Polacy wciąż bowiem za mało interesują się tą usługą. Nie wiedzą, czy mają w domu dostosowany do jej odbierania telewizor lub dekoder, a kiedy decydują się go kupić, często nie potrafią wybrać właściwego.

3 miliony gospodarstw może potrzebować dotacji na dekoder – według danych rządu z 2010 roku

Jak się dowiedzieliśmy, równolegle rozpatrywany jest pomysł sprzedawania dekoderów w placówkach Poczty Polskiej tym, którzy płacą abonament. – Za wcześnie, by mówić o szczegółach – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej.

Reklama
Reklama

Jednak to wyjaśniałoby, co mógł mieć na myśli Igor Ostrowski, wiceminister resortu  administracji i cyfryzacji, który na jednej z  konferencji w tym tygodniu zapowiedział, że resort jeszcze przed Euro 2012 wspólnie z nadawcami planuje drugą odsłonę kampanii edukującej na temat naziemnej telewizji cyfrowej. – Ma być w niej jasno powiedziane, w jakich miejscach można kupić sprzęt, który spełnia rządowe rozporządzenie i umożliwia odbieranie naziemnej telewizji cyfrowej – mówił, zaskakując nadawców. Resort  też nie skomentował naszych pytań.

Tylko naziemną telewizję odbiera dziś ok. jednej trzeciej gospodarstw domowych, których jest w Polsce ok. 14 mln.

W żadnym przypadku klamka jeszcze nie zapadła, ale, jak się dowiedzieliśmy, trwają na ten temat rozmowy.

Przedstawiciele Biedronki nie chcieli skomentować tych doniesień. Z informacji „Rz" wynika, że w proces miałaby się zaangażować TVP, dając Biedronce znaczny rabat na reklamy, umożliwiające szerokie promowanie oferty. Rzeczniczka TVP poinformowała jednak „Rz", że zarząd TVP nigdy nie rozważał takiego planu.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama