Powstaje plan wyposażania Polaków w dekodery

Lider handlowego rynku oraz Poczta Polska mogą wprowadzić do sprzedaży tanie dekodery do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej – wynika z informacji „Rz"

Publikacja: 11.05.2012 01:18

Powstaje plan wyposażania Polaków w dekodery

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

W żadnym przypadku klamka jeszcze nie zapadła, ale, jak się dowiedzieliśmy, trwają na ten temat rozmowy.

Przedstawiciele Biedronki nie chcieli skomentować tych doniesień. Z informacji „Rz" wynika, że w proces miałaby się zaangażować TVP, dając Biedronce znaczny rabat na reklamy, umożliwiające szerokie promowanie oferty. Rzeczniczka TVP poinformowała jednak „Rz", że zarząd TVP nigdy nie rozważał takiego planu.

Nadawcy bardzo liczą na to, że nadawane w TVP relacje z Euro 2012 zachęcą ludzi do   oglądania naziemnej telewizji cyfrowej. Według ekspertów Polacy wciąż bowiem za mało interesują się tą usługą. Nie wiedzą, czy mają w domu dostosowany do jej odbierania telewizor lub dekoder, a kiedy decydują się go kupić, często nie potrafią wybrać właściwego.

3 miliony gospodarstw może potrzebować dotacji na dekoder – według danych rządu z 2010 roku

Jak się dowiedzieliśmy, równolegle rozpatrywany jest pomysł sprzedawania dekoderów w placówkach Poczty Polskiej tym, którzy płacą abonament. – Za wcześnie, by mówić o szczegółach – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej.

Jednak to wyjaśniałoby, co mógł mieć na myśli Igor Ostrowski, wiceminister resortu  administracji i cyfryzacji, który na jednej z  konferencji w tym tygodniu zapowiedział, że resort jeszcze przed Euro 2012 wspólnie z nadawcami planuje drugą odsłonę kampanii edukującej na temat naziemnej telewizji cyfrowej. – Ma być w niej jasno powiedziane, w jakich miejscach można kupić sprzęt, który spełnia rządowe rozporządzenie i umożliwia odbieranie naziemnej telewizji cyfrowej – mówił, zaskakując nadawców. Resort  też nie skomentował naszych pytań.

Tylko naziemną telewizję odbiera dziś ok. jednej trzeciej gospodarstw domowych, których jest w Polsce ok. 14 mln.

W żadnym przypadku klamka jeszcze nie zapadła, ale, jak się dowiedzieliśmy, trwają na ten temat rozmowy.

Przedstawiciele Biedronki nie chcieli skomentować tych doniesień. Z informacji „Rz" wynika, że w proces miałaby się zaangażować TVP, dając Biedronce znaczny rabat na reklamy, umożliwiające szerokie promowanie oferty. Rzeczniczka TVP poinformowała jednak „Rz", że zarząd TVP nigdy nie rozważał takiego planu.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie