Reklama
Rozwiń

Właściciel portalu o2 i wrzuty.pl chce na giełdę

Właściciel portali o2. pl, Wrzuta. pl czy Pudelek. pl może trafić na parkiet za kilka tygodni. Środki pozyskane z debiutu chce wykorzystać m.in. na akwizycje

Publikacja: 09.07.2012 14:59

Właściciel portalu o2 i wrzuty.pl chce na giełdę

Foto: ROL

Jak podała spółka, planuje także rozwój w nowych segmentach rynku reklamy internetowej (działa już na rynku reklamy graficznej, internetowego wideo, reklamy w serwisach społcznościowych i e-mailingu). - Środki od inwestorów przeznaczymy na rozwój posiadanych oraz tworzenie nowych serwisów poszerzających naszą aktualną ofertę reklamową. Ponadto nie wykluczamy przejęć interesujących podmiotów z naszej branży – komentuje w oficjalnym komunikacie Jacek Świderski, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.

Z informacji „Rz" wynika, że po debiucie kontrola nad spółką pozostanie przy obecnych właścicielach (od 2010 roku są nimi trzy zarejestrowane na Cyprze spółki: Borgosia Investments Ltd., Bridge20 Enterprises Ltd. oraz Jadhave Holdings Ltd. powiązane z trzema założycielami i członkami zarządu spółki: Michałem Brańskim, Jackiem Świderskim i Krzysztofem Sierotą).

Zdaniem Sobiesława Pająka, analityka DM IDM SA, w związku z tym, co dzieje się na świecie z tzw. reklamą graficzną (rozwija się wolniej niż jeszcze kilka lat temu – red.), to może być ostatni moment na debiut tego rodzaju spółki na GPW. – Na pewno jeszcze rok czy dwa temu okoliczności do takiego debiutu byłyby korzystniejsze – mówi.

Spółka, której oferującym będzie Dom Inwestycyjny BRE Banku, w 2010 roku (ostatnie opublikowane przez nią wyniki finansowe) osiągnęła przychody na poziomie 47,7 mln zł (o 11,5 proc. wyższy niż rok wcześniej) i zysk netto w wysokości 16,2 mln zł (wzrost r/r o 86 proc.).

Jak wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius w maju 2012 r. portale z Grupy o2.pl miały łącznie 9,57 mln użytkowników (tzw. real users), co plasowało grupę na dziesiątym miejscu wśród wszystkich grup witryn w Polsce. Sam portal o2.pl mieścił się na 20 miejscu w rankingu najchętniej odwiedzanych portali w kraju (z liczbą użytkowników na poziomie 3,9 mln).

Łącznie w portfolio Grupy o2 znajduje się około 70 serwisów internetowych. Od tego roku należy też do niej 30 proc. notowanej na rynku NewConnect spółki Socializer, która specjalizuje się w działaniach reklamowych na Facebooku.

Jak podała spółka, planuje także rozwój w nowych segmentach rynku reklamy internetowej (działa już na rynku reklamy graficznej, internetowego wideo, reklamy w serwisach społcznościowych i e-mailingu). - Środki od inwestorów przeznaczymy na rozwój posiadanych oraz tworzenie nowych serwisów poszerzających naszą aktualną ofertę reklamową. Ponadto nie wykluczamy przejęć interesujących podmiotów z naszej branży – komentuje w oficjalnym komunikacie Jacek Świderski, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji