Właściciel portalu o2 i wrzuty.pl chce na giełdę

Właściciel portali o2. pl, Wrzuta. pl czy Pudelek. pl może trafić na parkiet za kilka tygodni. Środki pozyskane z debiutu chce wykorzystać m.in. na akwizycje

Publikacja: 09.07.2012 14:59

Właściciel portalu o2 i wrzuty.pl chce na giełdę

Foto: ROL

Jak podała spółka, planuje także rozwój w nowych segmentach rynku reklamy internetowej (działa już na rynku reklamy graficznej, internetowego wideo, reklamy w serwisach społcznościowych i e-mailingu). - Środki od inwestorów przeznaczymy na rozwój posiadanych oraz tworzenie nowych serwisów poszerzających naszą aktualną ofertę reklamową. Ponadto nie wykluczamy przejęć interesujących podmiotów z naszej branży – komentuje w oficjalnym komunikacie Jacek Świderski, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.

Z informacji „Rz" wynika, że po debiucie kontrola nad spółką pozostanie przy obecnych właścicielach (od 2010 roku są nimi trzy zarejestrowane na Cyprze spółki: Borgosia Investments Ltd., Bridge20 Enterprises Ltd. oraz Jadhave Holdings Ltd. powiązane z trzema założycielami i członkami zarządu spółki: Michałem Brańskim, Jackiem Świderskim i Krzysztofem Sierotą).

Zdaniem Sobiesława Pająka, analityka DM IDM SA, w związku z tym, co dzieje się na świecie z tzw. reklamą graficzną (rozwija się wolniej niż jeszcze kilka lat temu – red.), to może być ostatni moment na debiut tego rodzaju spółki na GPW. – Na pewno jeszcze rok czy dwa temu okoliczności do takiego debiutu byłyby korzystniejsze – mówi.

Spółka, której oferującym będzie Dom Inwestycyjny BRE Banku, w 2010 roku (ostatnie opublikowane przez nią wyniki finansowe) osiągnęła przychody na poziomie 47,7 mln zł (o 11,5 proc. wyższy niż rok wcześniej) i zysk netto w wysokości 16,2 mln zł (wzrost r/r o 86 proc.).

Jak wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius w maju 2012 r. portale z Grupy o2.pl miały łącznie 9,57 mln użytkowników (tzw. real users), co plasowało grupę na dziesiątym miejscu wśród wszystkich grup witryn w Polsce. Sam portal o2.pl mieścił się na 20 miejscu w rankingu najchętniej odwiedzanych portali w kraju (z liczbą użytkowników na poziomie 3,9 mln).

Łącznie w portfolio Grupy o2 znajduje się około 70 serwisów internetowych. Od tego roku należy też do niej 30 proc. notowanej na rynku NewConnect spółki Socializer, która specjalizuje się w działaniach reklamowych na Facebooku.

Jak podała spółka, planuje także rozwój w nowych segmentach rynku reklamy internetowej (działa już na rynku reklamy graficznej, internetowego wideo, reklamy w serwisach społcznościowych i e-mailingu). - Środki od inwestorów przeznaczymy na rozwój posiadanych oraz tworzenie nowych serwisów poszerzających naszą aktualną ofertę reklamową. Ponadto nie wykluczamy przejęć interesujących podmiotów z naszej branży – komentuje w oficjalnym komunikacie Jacek Świderski, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie