W grudniu wpływy Facebooka pozyskiwane z użytkowników wchodzących na portal ze smartfonów i tabletów sięgały już jednej piątej wszystkich (20,3 proc.) – podaje eMarketer za firmą Kenshoo Social.
Firma podaje także, że według jej danych, Facebookowicze korzystający z portalu przez tablety najczęściej logują się na Facebooku z tabletów działających w systemie iOS (czyli z iPadów – robi to 97 proc. z nich). Ci korzystający ze smartfonów najczęściej mają z kolei telefon działający w oparciu o system Android (71 proc.).
Według szacunków firmy Cowen and Company, mobilne wpływy Facebooka na koniec tego roku mają sięgnąć 1,7 mld dol. ze wszystkich szacowanych na 6 mld dol. W kolejnych latach ich udział we wszystkich wpływach portalu będzie rósł, żeby w 2018 roku dobić do 4,6 mld (przy 12,6 proc. wszystkich). Będą wtedy niższe od tych pochodzących z użytkowników komputerowych już „tylko" o ok. 1 mld dol. Zdaniem firmy do 2018 roku przychody reklamowe Facebooka będą rosły w dwucyfrowym tempie. W przyszłym roku sięgną 7,1 mld dol., o 18,3 proc. więcej niż w tym, a w kolejnym: 8,4 mld dol. ( także przy wzroście rok do roku na poziomie 18,3 proc.).