Największy serwis społecznościowy na świecie zaprezentował długo wyczekiwanego Facebook Phone'a. Smartfon nosi nazwę HTC First, co zdradza, że urządzenie wyprodukowała tajwańska firma HTC. Nie ma w tym nic dziwnego, skoro producent ten już wcześniej umieszczał w swoich urządzeniach, smartfonach HTC Status i HTC Cha Cha, przycisk prowadzący bezpośrednio do aplikacji Facebooka.
Jeszcze ważniejszym novum jest stworzenie przez Facebooka nakładki na system Android, noszącej nazwę Home, która sprawia, że smartfon staje się przede wszystkim urządzeniem społecznościowym. Jej zadaniem jest zwiększenie wpływów Facebooka na rynku urządzeń przenośnych. Jak obliczyli analitycy eMarketera, firma Marka Zuckerberga zagarnie około 30 proc. z 7,29 mld dol., które reklamodawcy przeznaczą w tym roku na reklamy na rynku mobilnym. Połowę całej kwoty weźmie Google. Zdaniem analityków, własny ekosystem, jakim jest Home, może pomóc Facebookowi osiągnąć lub nawet przekroczyć te 30 proc. Tym sposobem Mark Zuckerberg rzuca rękawicę Google'owi, na którego teren wkracza ze swoją aplikacją.
Do szerszego wejścia na rynek mobilny zachęcają też prognozy sprzedaży smartfonów na świecie. W ubiegłym roku sprzedano ich ponad 700 mln, a na ten rok firma IDC zapowiada wzrost o 200 mln sztuk. Koncepcja Facebook Home opiera się na przeniesieniu uwagi z aplikacji na interakcję z ludźmi. Po zainstalowaniu nakładki ekran główny telefonu będzie przede wszystkim prezentował informacje pochodzące od znajomych z Facebooka. Zmieni się też system wysyłania wiadomości – nie trzeba będzie przechodzić do oddzielnej aplikacji, bo Facebook Messenger zintegrowany z SMS-ami pojawi się w postaci małej ikony przesuwanej po ekranie. Facebook Home dostępny będzie od 12 kwietnia i działać ma na wybranych telefonach HTC i Samsunga.