Już 75 proc. Europejczyków korzysta regularnie z Internetu – w Polsce jest to nieznacznie ponad 50 proc. Z kolei jak podaje w raporcie firma Forrester Research już ponad 50 proc. Europejczyków korzysta z sieci na więcej niż jednym urządzeniu.
- Konsumenci w Europie korzystają z sieci tak często jak jeszcze nigdy wczesnej. Jednak firmy chcące wykorzystać ten kanał do komunikacji z klientami muszą wziąć pod uwagę wiele różnic, jakie w tym zakresie występują między krajami – mówi Reineke Reitsma, dyrektor z Forrester Research.
Firma podaje, że najwięcej internautów jest w Wielkiej Brytanii, 83 proc. obywateli regularnie korzysta z sieci. 64 proc. za pomocą laptopa, 52 proc. smartfona, a 12 proc. wybiera także tablet. Z kolei we Francji laptopa preferuje 56 proc. ankietowanych, smartfon 42 proc. , a tablet 7 proc.
Forrester Research zbadał również w jakich miejscach Europejczycy najczęściej są online. 64 proc. dorosłych internautów wybiera w tym celu salon we własnym mieszkaniu, 44 proc. sypialnię, a 31 proc. kuchnię. Zaskakujące jest, że aż 14 proc. ankietowanych przegląda strony również w samochodzie.
58 proc. internautów w Europie ma również konto w serwisie społecznościowym Facebook, a Twitter jest zdecydowanie mniej popularny. Korzysta z niego tylko 5 proc. Niemców, 7 proc. Francuzów oraz 18 proc. Brytyjczyków.