Reklama
Rozwiń

VMware Forum: chmura wchodzi do polskich przedsiębiorstw

O tym, jak bezpiecznie wprowadzać usługi chmurowe w firmach, rozmawiali uczestnicy VMware Forum 2013.

Publikacja: 05.06.2013 01:10

– Usługi chmurowe (udostępniane poza konkretną serwerownią) stają się dla firm koniecznością, bo pomagają im m.in. oszczędzić na zakupie serwerów czy szybko przystosować się do zmieniających się warunków na rynku – twierdzi Piotr Fąderski, dyrektor polskiego oddziału firmy VMware, dostawcy infrastruktury  dla chmury.

Usługom tego typu i wykorzystaniu ich do obsługi rosnącego rynku urządzeń mobilnych poświęcone było VMware Forum, które odbyło się we wtorek w Warszawie.

– Polska nie odbiega od reszty Europy, jeśli chodzi o tempo wdrażania usług chmurowych – powiedziała „Rz" Aleksandra Verhoeve, dyrektor regionalna VMware w naszym regionie. Dodała, że dominuje u nas chmura prywatna tworzona wewnątrz przedsiębiorstw, ale widać też coraz większy napływ usług z chmury od dostawców zewnętrznych. Pomagają one firmom uporać się ze zbyt wielką ilością danych, których przetworzenie konieczne jest np. w okresie budżetowania.

72 proc. szefów IT uważa, że zakup usług chmurowych poza ich wiedzą jest korzystny dla firmy

Zapotrzebowania na takie usługi dowodzi raport opracowany przez VMware. Wynika z niego, że pojawiają się one w firmach w ramach oddolnej inicjatywy.

– Nasze badania, przeprowadzone w kilku krajach europejskich, pokazują, że  coraz więcej usług chmurowych w firmach kupowanych jest bez wiedzy szefów działów IT. Wydatki na to sięgają 15 proc. budżetu tych działów – twierdzi Piotr Fąderski. Co ciekawe, aż 70 proc. szefów IT uważa, że ma to pozytywny wpływ na ich organizacje.

– Jeśli zakupy te nie dotyczą głównego biznesu firmy, którym w naszym przypadku jest zarządzanie treścią, to w niczym nam to nie przeszkadza, a wręcz uważam to za korzystne – stwierdził Wojciech Ehrenfeld, szef działu IT w Grupie Onet.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji