W drugim kwartale tego roku obrót portalu wzrósł o 59 proc. do niemal 364 mln dol. Wynik finansowy poprawił się – w porównaniu do drugiego kwartału 2012 roku – o 33 proc. do prawie 4 mln dol.

- O sukcesie portalu zadecydował wzrost liczby użytkowników, uważa Jeff Weiner – prezes LinkedIn, który jest liderem serwisów społecznościowych zbudowanych wokół kontaktów zawodowych. Na całym świecie zarejestrowanych jest 238 mln użytkowników sieci. Portal zarabia na opłatach za dostępy premium, a także na wyszukiwaniu dla firm odpowiednich specjalistów zarejestrowanych w portalu.

Według danych firmy w ostatnich latach bardzo zwiększyła się nie tylko liczba użytkowników, ale także ruch na stronie. Codziennie przeglądanych jest ok. 45 mln profili. Co roku strona zyskuje także o 45 proc.więcej unikalnych użytkowników.

Zdaniem analityków wyniki LinkedIn są związane z kryzysem. Coraz więcej specjalistów poszukuje pracy i rejestruje się na stronie. Coraz więcej pracodawców poprzez LinkedIn zamieszcza ogłoszenia i poszukuje pracowników, ale nie szeregowych, ale wyższej klasy specjalistów. Dlatego też LinkedIn pracuje nad nowymi funkcjonalnościami serwisu oraz zamierza wprowadzić nową, ulepszoną aplikację, pozwalającą obsługiwać stronę poprzez smartfony i tablety.