Operatorzy mobilni powalczą internetem

Tani mobilny Internet oraz zalew ofert z laptopami, tabletami czy drukarkami czeka na uczniów i studentów po wakacjach.

Publikacja: 14.08.2013 00:18

Operatorzy mobilni powalczą internetem

Foto: Bloomberg

Przełom sierpnia i września to okres, w którym operatorzy telekomunikacyjni szczególnie mocno walczą o zainteresowanie rodziców uczniów i kieszenie studentów. W ubiegłym roku właśnie w takim momencie na rynek weszła nowa marka – Virgin Mobile. W tym roku na debiut nowego gracza się nie zanosi. W większym stopniu niż w latach poprzednich walka o budżety rozegra się za pomocą usługi szybkiego mobilnego dostępu do Internetu. Według analityków zaleją nas laptopy, tablety i inne urządzenia domowe.

Gorący wrzesień

Operatorzy też już zapowiadają marketingową batalię. Z informacji „Rz" wynika, że T-Mobile Polska do końca miesiąca ogłosi, w jaki sposób będzie rozwijać usługi w najnowszej technologii – LTE.

– Podjęliśmy już decyzję w tej sprawie – mówi Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska, nie zdradzając szczegółów. O operatorze może być więc głośniej we wrześniu.

W tym samym miesiącu z internetowego letargu przebudzić może się również Play, który przez ostatnich kilkanaście miesięcy nie walczył aktywnie o użytkowników usługi mobilnego dostępu do Internetu, czekając na częstotliwości dla technologii LTE.

– Mamy wiele interesujących planów. Nie mogę powiedzieć, kiedy i co się wydarzy... Nie ujawniamy planów na jesień – mówił niedawno w wywiadzie udzielonym „Rz" Joergen Bang-Jensen, prezes Playa.

Przygrywką do aktywności operatora na tym polu są nowe pakiety z dwoma urządzeniami: laptopem i drukarką. Zdaniem Marcina Gruszki, rzecznika Playa, to zestaw idealny dla ucznia. Opłata za Internet wyniesie 29,9 zł za 5 GB lub (dla przedłużających umowę) 7 GB danych.

Nie tylko Play postawi na urządzenia z pakietami Internetu. T-Mobile, Orange i Plus promować będą tablety. Prezes T-Mobile nie ukrywa, że dla tej firmy sprzęt i mobilny Internet to istotny element.

– II kwartał br. był dla nas lepszy, niż przewidywaliśmy, do czego przyczyniła się przede wszystkim usługa mobilnego Internetu wspierana sprzedażą urządzeń takich jak tablety i laptopy oraz modernizacją naszej sieci – mówi Miroslav Rakowski.

Nie należy się jednak spodziewać, że Orange postawi tylko na usługę mobilną. Jako jedyny pośród dużych graczy ma w portfelu Internet stacjonarny.

– Okres związany z rozpoczęciem nowego roku szkolnego to ważny moment, choć nie tak istotny jak poprzedzający święta Bożego Narodzenia. Przygotowujemy się do niego, ale szczegółów nie mogę na razie zdradzić. Na pewno ważnym elementem walki o klientów będą laptopy i tablety – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange.

Plus: warto poczekać

Jabczyński pytany, czy firma spodziewa się cenowej batalii, mówi: – Ta wojna trwa od dłuższego czasu i nie widać jej końca. Nie skomentował zaś doniesień Telepolis.pl, który podał, że Orange dołączy pakiety internetowe do wszystkich kart SIM, przy okazji zastępując marką Orange Free Net dawne Orange Free i Freedom. Za 29,9 zł będzie można kupić 6 GB, a za 90 zł – 70 GB. To oznacza spadek ceny 1 GB w popularnych ofertach do około 4 zł.

Nowymi propozycjami zalać chce klientów sieć Plus. Mówi się, że ze względu na posiadany serwis Plusoczytelnia.pl i technologię LTE operator mógłby zaoferować tablety z Internetem i np. zestawem lektur w formacie e-booków w pakiecie. Czy tak się stanie?

– Dziś nie ujawnimy, co mamy w zanadrzu. Zapewniam jednak, że warto poczekać – twierdzi Aleksandra Gieros-Brzezińska, rzeczniczka Plusa.

Potencjał rynku

Kampania edukacyjna dla użytkowników smartfonów

Zaledwie 4 proc., czyli niewielki odsetek respondentów ostatniego badania Diagnoza Społeczna 2013 korzysta z Internetu przez komórkę. Zdaniem analityków to właśnie nad tym faktem powinni pochylić się operatorzy komórkowi w najbliższym czasie. – Moim zdaniem operatorzy powinni pomyśleć o kampaniach edukacyjnych namawiających użytkowników smartfonów do łączenia się z siecią za ich pomocą – uważa Grzegorz Bernatek, analityk firmy doradczej Audytel. – Jak do tej pory, niewielkie grono posiadaczy tego typu telefonów dało się do tego przekonać w obawie przed wysokimi rachunkami za transmisję danych – dodaje. W ocenie Bernatka w tzw. okresie back to school najaktywniej o klientów walczyć będą operatorzy telewizji kablowych posiadający sieci w miastach, do których na czas edukacji zjeżdżają studenci.

Przełom sierpnia i września to okres, w którym operatorzy telekomunikacyjni szczególnie mocno walczą o zainteresowanie rodziców uczniów i kieszenie studentów. W ubiegłym roku właśnie w takim momencie na rynek weszła nowa marka – Virgin Mobile. W tym roku na debiut nowego gracza się nie zanosi. W większym stopniu niż w latach poprzednich walka o budżety rozegra się za pomocą usługi szybkiego mobilnego dostępu do Internetu. Według analityków zaleją nas laptopy, tablety i inne urządzenia domowe.

Pozostało 87% artykułu
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych