Z opublikowanego wczoraj badania, jakie instytut MillwardBrown przeprowadził dla firmy Eniro Polska (właściciel Panoramy Firm), wynika, że wśród tych osób, które mają już w Polsce smartfony i wchodzą za ich pośrednictwem do sieci, codziennie lub prawie codziennie robi to większość – 72 proc.
Z tabletu codziennie lub prawie codziennie z Internetu korzysta ponad połowa mobilnych internautów (54 proc.), a z komputera, który ma najdłuższą rynkową historię – prawie wszyscy (96 proc.).
3,1 mln tylu użytkowników tabletów mamy w Polsce wg IAB Polska
Każde z tych urządzeń ma jednak oczywiście swoją specyfikę. Mniejsze i związku z tym wygodniejsze smartfony częściej są używane „na szybko" poza domem, zwłaszcza w sytuacji, gdy trzeba sprawdzić rozkład jazdy komunikacji miejskiej czy trasę dojazdu. Będąc w drodze, z tabletu korzysta 48 proc. mobilnych internautów, a ze smartfona aż 82 proc. z nich (w samochodzie po tablet sięgają 43 proc., a po smartfona 62 proc.). – Mocną stroną tabletów są z kolei lepsze parametry, które umożliwiają bardziej komfortowe oglądanie materiałów wideo – zauważa Magdalena Wypychowicz z zarządu Eniro Polska. Telewizję internetową, wideo na żądanie w sieci i inne materiały wideo ogląda 65 proc. posiadaczy tabletów i 41 proc. właścicieli smartfonów. Za to przy nawigacjach i lokalizatorach tendencja jest odwrotna – używa ich 70 proc. posiadaczy smartfonów, ale tylko niecała jedna trzecia (31 proc.) tabletów.
W Polsce najczęściej z obu typów urządzeń korzysta się jednak po to, by sprawdzić lub wysłać e-mail (robi to 78 proc. właścicieli smartfonów oraz 75 proc. właścicieli tabletów) albo poczytać najnowsze informacje (deklaruje to 81 proc. smartfonowców i 73 proc. tabletowców). Millward Brown przebadał 542 osoby korzystające z Internetu w smartfonach w wieku 18–65 lat.