Jak uzupełnia, w samym trzecim kwartale 15 proc. czasu, jaki spędzaliśmy globalnie na oglądaniu wideo w sieci, upływało nam właśnie przed ekranami tabletów i smartfonów. To najwyższy dotychczasowy wskaźnik w historii badań. W I kwartale roku było to 10 proc.
– Stały wzrost popularności materiałów telewizyjnych na tabletach oraz mediów kierowanych do użytkowników mobilnych i upowszechniające się zjawisko tzw. drugiego ekranu oznacza, że producenci treści muszą przyjąć wybiegającą daleko do przodu filozofię multiekranową, by móc docierać do odbiorców poprzez wszystkie przez nich używane ekrany – podają analitycy firmy Ooyala w raporcie Global Video Index za III kwartał tego roku.
Ten trend widać także w Polsce. Z badania na temat wideo w sieci, jakie przeprowadziła niedawno zrzeszająca działające w Internecie firmy organizacja IAB Polska wynika, że już 67 proc. polskich internautów w czasie oglądania telewizji korzysta z któregoś z urządzeń mobilnych.
Najczęściej jest to przenośny komputer - deklaruje tak 45 proc. internautów. Ale już 31 proc. z nich przyznaje, że jest to smartfon, 21 proc. – że stacjonarny komputer, a 7 proc. - że tablet.
Co ciekawe, z badań Ooyala wynika, że użytkownicy urządzeń mobilnych coraz więcej czasu spędzają na oglądaniu stosunkowo długich - bo ponad 10 minutowych - nagrań wideo. Przypada na nie aż 57 proc. całkowitego czasu przeznaczonego na korzystanie z tego typu treści. Ponad jedna piąta czasu poświęcają materiałom trwającym dłużej niż godzinę. W przypadku tabletów jest to jeszcze wyższy odsetek, bo 25 proc. (a ponad dziesięciominutowe formy odpowiadają już za ponad 60 proc. całego czasu poświęconego na oglądanie).