Coraz więcej mobilnych widzów interentowego wideo

Udział odsłon internetowego wideo realizowanych z urządzeń mobilnych wzrósł na świecie w ciągu roku ponad dwukrotnie – podaje Ooyala.

Publikacja: 19.12.2013 09:00

Jak uzupełnia, w samym trzecim kwartale 15 proc. czasu, jaki spędzaliśmy globalnie na oglądaniu wideo w sieci, upływało nam właśnie przed ekranami tabletów i smartfonów. To najwyższy dotychczasowy wskaźnik w historii badań. W I kwartale roku było to 10 proc.

– Stały wzrost popularności materiałów telewizyjnych na tabletach oraz mediów kierowanych do użytkowników mobilnych i upowszechniające się zjawisko tzw. drugiego ekranu oznacza, że producenci treści muszą przyjąć wybiegającą daleko do przodu filozofię multiekranową, by móc docierać do odbiorców poprzez wszystkie przez nich używane ekrany – podają analitycy firmy Ooyala w raporcie Global Video Index za III kwartał tego roku.

Ten trend widać także w Polsce. Z badania na temat wideo w sieci, jakie przeprowadziła niedawno zrzeszająca działające w Internecie firmy organizacja IAB  Polska wynika, że już 67 proc. polskich internautów w czasie oglądania telewizji  korzysta z któregoś z urządzeń mobilnych.

Najczęściej jest to przenośny komputer - deklaruje tak 45 proc. internautów. Ale już 31 proc. z nich przyznaje, że jest to smartfon, 21 proc. – że stacjonarny komputer, a 7 proc. -  że tablet.

Co ciekawe, z badań Ooyala wynika, że użytkownicy urządzeń mobilnych coraz więcej czasu spędzają na oglądaniu stosunkowo długich - bo ponad 10 minutowych - nagrań wideo. Przypada na nie aż 57 proc. całkowitego czasu przeznaczonego na korzystanie z tego typu treści. Ponad jedna piąta czasu poświęcają materiałom trwającym dłużej niż godzinę. W przypadku tabletów jest to jeszcze wyższy odsetek, bo 25 proc. (a ponad dziesięciominutowe formy odpowiadają już za ponad 60 proc. całego czasu poświęconego na oglądanie).

Za oceanem firmy biorą sobie już te zmiany mocno do serca. Z badania przeprowadzonego niedawno przez analityków Nielsena we współpracy ze Krajowym Stowarzyszeniem Reklamodawców w USA (ANA – Association of National Advertisers) wynika, że za oceanem przedsiębiorstwa planują w najbliższych latach przeprowadzić sporą rewolucję w swoich budżetach reklamowych i znacznie większą ich część kierować na tzw. kampanie multiscreeningowe.

Zaliczają się do nich tzw. komplementarne działania reklamowe kierowane do widzów, ale już nie tylko telewizyjnych, lecz także tych, którzy oglądają wideo na komputerach, laptopach, tabletach, smartfonach czy smart TV -  telewizorach z dostępem do Internetu.

W tym roku tylko 12 proc. amerykańskich reklamodawców deklarowało, że wydaje na takie działania reklamowe więcej niż połowę swoich budżetów reklamowych, ale za trzy lata planuje tak robić... 46 proc. z nich.

Ooyala przeprowadza swoje badania internetowego badania co miesiąc w 130 krajach. łącznie obejmują one dane dla 200 mln unikalnych użytkowników Internetu.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?