Według najnowszych szacunków Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT (ZIPSEE) w tym roku sprzeda się w Polsce 2,01 mln tabletów. To o 44 proc. więcej niż w 2013 r.
Wpływy z ich sprzedaży będą jednak rosnąć znacznie wolniej, bo tylko o 15 proc. do 260 mln euro. Powodem tej różnicy jest spadek średniej ceny urządzeń z 161 euro do 129 euro.
Z szacunków IDC Polska wynika, że tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 r. udało się sprzedać w Polsce 1,36 mln tabletów. – Od początku ich sprzedaży w naszym kraju (2010 r.) do trzeciego kwartału tego roku włącznie sprzedało się ok. 2,5 mln tych urządzeń – udzielił niedawno dla „Rz" komentarza Damian Godos, starszy analityk w IDC Polska. Producent tabletów, GoClever, szacował natomiast, że 2013 r. może przynieść branży dwu- a nawet trzykrotny wzrost sprzedaży – do ponad 2 mln urządzeń.
Znacząca część polskiego rynku przypada na najtańsze modele. Według IDC urządzenia kosztujące do 600 zł brutto to ok. 35 proc. rynku. GoClever szacowało niedawno, że połowa rynku to urządzenia kosztujące poniżej 100 euro. Często są to tablety lokalnych marek.
Popularyzacja tańszych wyrobów regionalnych producentów to jeden z powodów rosnącej popularności tabletów. W Tesco przed świętami tablet marki Lark (FreeMe 70.65) był dostępny już za 149 zł.