W ciągu ostatnich sześciu miesięcy ub r. średni nakład 386 tytułów prasy kolorowej w USA wyniósł 284,9 miliona egzemplarzy i był o 1,7 proc. niższy niż w analogicznym okresie 2012 roku – wynika z danych Alliance for Audited Media, organizacji monitorującej rynek prasowy. Jednak w tym samym czasie aż o 37 proc. zwiększyła się subskrypcja wydań online tych samych tytułów – do 10,8 mln. Wydawnictwa internetowe stanowią już 3,5 proc sprzedanego nakładu prasy kolorowej i kobiecej (w ub r. było to 2,4 proc.).
Sprzedaż tytułów w subskrypcji pocztowej, która w USA stanowi około 80-90 proc. nakładów spadła o skromne 1,2 proc. Wydawców niepokoi przede wszystkim spadek sprzedaży kolorowych tytułów w kioskach o ponad 11 proc. Mimo, że jest to zaledwie margines całego nakładu, sprzedaż magazynów "w detalu" jest cennym źródłem dochodu. Cena prenumeraty pocztowej najczęściej pokrywa jedynie koszty wysyłki, co uzależnia wydawców od wahań koniunktury na rynku reklamowych.
Listę najpopularniejszych tytułów kolorowych w USA otwierają trzy magazyny, o których rzadziej słyszy się w Europie niż o takich wydawnictwach jak Cosmopolitan, People, czy Time. Astronomiczny nakład – po 22 miliony egzemplarzy mają dwa tytuły potężnej organizacji zrzeszającej emerytów i osoby po 50-tce American Association of Retired People – AARP The Magazine oraz AARP Bulletin. Trzeci na liście Game Informer może pochwalić się nakładem w wysokości 7,6 mln egzemplarzy. Nakłady Cosmopolitan, People i Woman's World oscylują w granicach 850 tys. – 990 tys. egzemplarzy. Z tej listy największą liczbą prenumeratorów wydania internetowego (236 tys.) może poszczycić się Cosmopolitan.
Tomasz Deptuła z Nowego Jorku