Yelp ma pomóc Yahoo poprawić wyniki wyszukiwania i przyciągnąć jeszcze więcej internautów. Portal ma oferować ratingi oraz oceny lokalnych sklepów i punktów usługowych. Uruchomienie usługi ma nastąpić już w ciągu kilku najbliższych tygodni.
Zdaniem mediów to kolejna próba szefowej Yahoo, Marissy Mayer przyciągnięcia internautów i dogonienia konkurencyjnego Google oraz Microsoft.
Rzecznicy obu firm odmówili informacji na temat szczegółów współpracy.
Yahoo,niegdyś internetowy lider, nie radzi sobie ostatnio najlepiej. Udział portalu w rynku wyszukiwarek spadł od 2008 r. o połowę do niecałych 11 proc. w grudniu 2013 r. Na koniec zeszłego roku udział Microsoft sięgał 18 proc., zaś Google 67 proc.- wynika z danych ComScore Inc.
Sprzedaż Yahoo w pierwszym kwartale 2014 r. z wyłączeniem przychodów przekazanych spółkom partnerskim ma wynieść od 1,06 do 1,1 mld dol. Dochód netto Yelp szacowany jest na ok. 350 mln dolarów, co oznaczałoby wzrost o około 53 proc. Firma pracuje również dla Microsoftu i Apple.