Dotychczas walczące z kryzysem na reklamowym i czytelniczym rynku gazety i czasopisma wykupowali raczej zainteresowani restrukturyzowaniem tego segmentu rynku miliarderzy. Niemający niczego wspólnego z prasowym rynkiem właściciel Steak 'n Shake także ma takie plany. – To długoterminowa inwestycja mająca na celu rewitalizację marki „Maxim". Włączenie jej do grupy naszych firm pozwoli jej skorzystać z naszej dobrej finansowej kondycji. Planujemy rozwijać tę działalność na wielu płaszczyznach by ożywić jego czytelnictwo – skomentował Sardar Biglari, prezes Biglari Holdings.
"Maxim" ma 9 mln czytelników swoich 16 wydań sprzedawanych w 75 krajach świata. Z danych amerykańskiego Alliance of Audited Media ( odpowiednik polskiego Związku Kontroli Dystrybucji Prasy)wynika, że jego sprzedaż w USA spadła w ubiegłym roku o jedną piątą do 2 mln egz., a liczba stron reklamowych skurczyła się r/r o 17 proc.
Sprzedająca magazyn Alpha Media Group poszukiwała na tytuł kupca przez cały ubiegły rok. Zainteresowana kupnem była wcześniej m.in. Darden Media Group. Z tej transakcji jednak nic nie wyszło, bo firma nie miała wystarczającej an przejęcie pisma kwoty. Wartości transakcji nie podano. Amerykańskie media szacowały wartość „Maxima" na ok. 30 mln dol.