Nadający m.in. w ramach naziemnej telewizji cyfrowej rozrywkowy kanał ATM Rozrywka TV (testowo nadaje od końca lutego 2012 r., oficjalnie - od sierpnia 2012 r.) miał w 2013 roku 17,79 mln zł przychodów przy 6,16 mln zł analogicznych wpływów rok wcześniej – podała ATM Grupa, własciciel stacji, w sprawozdaniu finansowym za 2013 r. 17,79 mln zł to 14,7 proc. przychodów całej producenckiej grupy. Z działalności nadawczej ATM Grupa wykazała w 2013 roku 2,04 mln zł zysku operacyjnego (przy 2,87 mln zł straty rok wcześniej), 3,76 mln zł EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.) przy - 1,49 mln zł w 2012 roku, oraz zysk netto na poziomie 1,5 mln zł ( rok wcześniej było to 2,37 mln zł straty).
Jak podał producent, w 2013 r. średni wynik oglądalności telewizji ATM Rozrywka w komercyjnej grupie widzów (w wieku 16-49 lat) wyniósł 0,82 proc., natomiast w grupie wszystkich widzów (powyżej 4 r. życia): 0,77 proc. Dla samej tylko naziemnej telewizji cyfrowej wyniki kształtowały się następująco: 2,63 proc. w grupie wiekowej 16-49 lat i 2,17 proc. w grupie widzów pow. 4 r. życia. - ATM Rozrywka TV odnotowuje coraz lepsze wyniki oglądalności, co bezpośrednio przekłada się na wyższe przychody ze sprzedaży. Grupa oczekuje, że działalność telewizyjna będzie coraz istotniejszym obszarem prowadzonego biznesu – podano.
Skonsolidowane przychody producenckiej GK ATM Grupa (w portfolio ma m.in. „Świat według Kiepskich", "Pierwsza miłość", „Ekipa" „Pitbull") w 2013 roku wynosiły 121,3 mln zł – o 10,3 proc. więcej niż przed rokiem, EBITDA: 26,6 mln zł (była prawie trzykrotnie wyższa niż przed rokiem), wynik operacyjny wynosił 7,05 mln zł (przy stracie na poziomie 9,8 mln zł rok wcześniej), a wynik netto: 6,3 mln zł (przy 8,6 mln zł straty rok wcześniej). - W analizowanym okresie widoczna jest zmiana udziałów poszczególnych segmentów w przychodach ogółem, co związane jest z rosnącą dywersyfikacją usług oferowanych przez grupę, stąd zmniejszenie udziałów produkcji telewizyjnej na rzecz pozostałych segmentów, zwłaszcza nadawania – podała ATM Grupa w sprawozdaniu za 2013 r.
Udział produkcji telewizyjnej w przychodach spadł z prawie 73 proc. do 61 proc., podczas gdy udział wpływów z nadawania telewizyjnego zwiększył się z 5,6 proc. w 2012 r. do 14,7 proc. w 2013 r.