Przychody TVN wyniosły w I kw. 351,8 mln zł, o 3 proc. wyższe niż przed rokiem, 95,8 mln zł EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją), o 2 proc. niższy niż przed rokiem, wynik operacyjny na poziomie 78,7 mln zł( wzrost o 3 proc.) oraz 11,1 mln zł zysku netto (przy 43,8 mln zł straty przed rokiem). W konsensusie agencji Reutera analitycy wskazywali na przychody na poziomie 351 mln zł, 100 mln zł EBITDA, 82 mln zł zysku operacyjnego oraz 11 mln zł zysku netto.
- Przychody TVN wzrosły w pierwszym kwartale dzięki dalszemu ożywieniu na rynku reklamy telewizyjnej oraz dobrym wynikom usług brokerskich Premium TV i nieliniowej dystrybucji treści wideo – podała spółka.
Jak powiedział Markus Tellenbach, prezes TVN, sytuacja na rynku jest zgodna z przewidywaniami. - Przy czym TVN oczekuje wyraźniejszego wzrostu w drugiej połowie roku oraz lepszych wyników oglądalności naszej oferty programowej, wyłączając potencjalne znaczące wydarzenia jednorazowe. Dlatego też podtrzymujemy naszą opinię, że oczekiwany wzrost rynku reklamy telewizyjnej w tym roku będzie na średnim jednocyfrowym poziomie – skomentował.
Spółka ogłosiła też dzisiaj swoja ofertę zapowiadanego skupu akcji własnych. Skupionych zostanie nie więcej niż 5 milionów akcji po cenie 20 zł za akcję, w efekcie czego na skup akcji zostanie przeznaczone maksymalnie 100 mln zł. - Zarząd spodziewa się, że kolejna oferta zakupu akcji o wartości w przedziale 120-150 mln zł zostanie przeprowadzona pod koniec roku 2014 – podano.
To rezultat zatwierdzenia przez ZWZA TVN programu skupu akcji własnych w wysokości do 500 mln zł (maksymalnie 10 proc. akcji TVN) na lata 2014?2015.