Wyniki finansowe Kina Polska TV

Na poziomie grupy Kino Polska TV mogło pochwalić się wysokimi zyskami – wynikały jednak ze sprzedaży Agorze udziałów w Stopklatce. Sama spółka dominująca grupy zamknęła I kwartał na minusie netto. Grupa obniżyła też prognozę zysku EBITDA na ten rok.

Publikacja: 16.05.2014 16:13

Wyniki finansowe Kina Polska TV

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Na pierwszej sesji po podaniu (opóźnionych o dobę) wyników finansowych Kina Polska TV za I kw. o godz. 15 kurs spółki spadał już o prawie 14 proc. Optymizm inwestorów mogła ostudzić podana wraz z wynikami korekta całorocznej prognozy zysku EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.)  z podawanych wcześniej 55 mln zł na 42 mln zł. - Obniżenie prognozy zysku EBITDA za rok 2014 jest w głównej mierze następstwem fuzji nc+ i związanego z nią odpływu części abonentów nowopowstałej platformy, co wpłynęło na zmniejszenie przychodów grupy kapitałowej Kino Polska TV pozyskiwanych od tego kontrahenta o ok. 35 proc. – podało Kino Polska TV, zaznaczając także, że w Czechach," w związku ze znaczną konkurencją ze strony kanałów telewizyjnych rozpowszechnianych w ramach bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej, przychody z emisji kanałów filmowych marki FilmBox są na niższym poziomie niż prognozowano".  Zdaniem Krzysztofa Kozieła analityka Biura Maklerskiego BGŻ, to właśnie obniżona prognoza powoduje spadek kursu spółki. – Same wyniki także okazały się rozczarowujące – dodał.

Fuzja platform "n" i  Cyfra+ już ma wpływ na wyniki Kina Polska TV. - Istotny wpływ na wyniki Grupy Kino Polska TV  miała  także fuzja nc+ i związany z nią spadek abonentów tej platformy co przełożyło się na niższe przychody pozyskiwane od tego kontrahenta (spadek o ok. 35 proc.) - podano w raporcie.

Zawirowania przez Stopklatkę

Na poziomie Grupy Kapitałowej Kino Polska TV wykazało przychody na poziomie 24,1 mln zł, czyli o 6.55 proc. niższe niż przed rokiem, wynik operacyjny wynosił natomiast aż 40,8 mln zł (przy niecałych 5 mln zł rok wcześniej w tym samym okresie),a wynik netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej: 39,3 mln zł (przy 4,5 mln zł rok wcześniej).

Tak wysokie zyski to efekt wynoszącego aż 36,5 mln zł zysku osiągniętego przez grupę dzięki sprzedaży znaczącej części udziałów w spółce Stopklatka oraz utracenia nad nią kontroli. W marcu Kino Polska TV sprzedało Agorze 41,04 proc. udziałów w spółce, która nadaje ich wspólny kanał filmowy -  Stopklatka TV  - m.in. w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Tyle samo udziałów Stopklatki pozostało w Kino Polska TV. Agora zapłaciła za przejęte udziały i możliwość współkontrolowania spółki Stopklatka 2,15 mln zł, ale wartość godziwa pozostałego udziału Kina Polska w tej spółce wyniosła aż 38,3 mln zł. Stąd wysoki zysk z tej transakcji raporcie.

Na poziomie jednostkowym Kino Polska TV wykazało natomiast stratę netto z działalności kontynuowanej w wysokości 74,4 tys. zł (przy zysku 1,2 mln zł rok wcześniej), 108,4 tys. zł wyniku operacyjnego (przy 1,3 mln zł zysku rok wcześniej). Co ciekawe, spółka odnotowała ponad 1 mln zł straty (a dokładnie 1,02 mln zł) z tytułu... zbycia udziałów w Stopklatce.

Jak podaje Kino Polska, po pierwszych dwóch tygodniach od startu nadawany m.in. w ramach naziemnej telewizji cyfrowej kanał osiągnął 0,56 proc. udziału w widowni pow. 4 roku życia, przy średnim dziennym zasięgu przekraczającym 2 mln widzów i średniej oglądalności minutowej 35,8 tys. osób. - W kwietniu średni udział kanału w oglądalności w grupie 4+ wyniósł 0,69 proc. przy średnim dziennym zasięgu ok. 2,4 mln widzów – podała spółka Średnia oglądalność stacji wynosiła w kwietniu 42,5 tys. osób. -W istotnej dla Stopklatki TV grupie widzów pow. 4 r. życia odbierających jedynie telewizję naziemną udział kanału już w pierwszym tygodniu nadawania wyniósł 1,28 proc., zaś średnio w marcu: 1,35 proc. Co ważne, w kolejnych okresach systematycznie rósł, pod koniec kwietnia przekraczając 2 proc. Wszystko to świadczy o tym, że Stopklatka TV bardzo szybko stała się jednym z najchętniej oglądanych kanałów filmowo- serialowych – podaje Kino Polska.

Zarząd chce dywidendy

Jak podało Kino Polska TV, zarząd grupy zarekomenduje akcjonariuszom wyłączenie prawa do dywidendy za rok 2013 w stosunku do 6 mln akcji serii C spółki (nabytych przez Oblio International B.V w zamian za 100 proc.udziałów w Filmbox International Ltd.  – Kino Polska kupiło Filmbox pod koniec ubiegłego roku). - Wówczas dywidendą za rok 2013 objętych zostanie 13,82 mln akcji emitenta,  a jej wysokość na jedną akcję wyniesie 0,45 zł (łączna kwota dywidendy 6.219.631,80 zł). Ponadto, spółka rekomendowała będzie, aby dywidenda dla akcjonariuszy Kino Polska TV S.A. za rok 2014 została wypłacona w maksymalnej możliwej kwocie wynikającej z zysku osiągniętego przez emitenta w roku  2014 oraz z odpowiednich uregulowań kodeksu spółek handlowych – podało Kino Polska TV.

Na pierwszej sesji po podaniu (opóźnionych o dobę) wyników finansowych Kina Polska TV za I kw. o godz. 15 kurs spółki spadał już o prawie 14 proc. Optymizm inwestorów mogła ostudzić podana wraz z wynikami korekta całorocznej prognozy zysku EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.)  z podawanych wcześniej 55 mln zł na 42 mln zł. - Obniżenie prognozy zysku EBITDA za rok 2014 jest w głównej mierze następstwem fuzji nc+ i związanego z nią odpływu części abonentów nowopowstałej platformy, co wpłynęło na zmniejszenie przychodów grupy kapitałowej Kino Polska TV pozyskiwanych od tego kontrahenta o ok. 35 proc. – podało Kino Polska TV, zaznaczając także, że w Czechach," w związku ze znaczną konkurencją ze strony kanałów telewizyjnych rozpowszechnianych w ramach bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej, przychody z emisji kanałów filmowych marki FilmBox są na niższym poziomie niż prognozowano".  Zdaniem Krzysztofa Kozieła analityka Biura Maklerskiego BGŻ, to właśnie obniżona prognoza powoduje spadek kursu spółki. – Same wyniki także okazały się rozczarowujące – dodał.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie