Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Matrasa ok. 450 tys. zł kary w grudniu 2012 roku za jego zdaniem niezgodne z prawem i niekorzystne dla konsumentów postanowienia. - Przedsiębiorca zastrzegał m.in., że konsument, który zawarł umowę na odległość i zdecydował się na odebranie towaru w stacjonarnej księgarni Matras, mógł zrezygnować wyłącznie na miejscu w trakcie odbioru. Tymczasem zgodnie z prawem, kupując w sklepie internetowym, konsument ma prawo odstąpić od umowy ciągu 10 dni. Nie ma przy tym znaczenia czy przesyłka zostanie dostarczona pocztą, czy odbiór towaru następuje w lokalu przedsiębiorcy. W opinii Urzędu, w rezultacie praktyk spółki Matras, konsument mógłby zrezygnować z przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy – podaje UOKiK.
Sprawa trafiła do sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który właśnie utrzymał kary nałożone na Matras. Wyrok nie jest prawomocny, Matras może od niego złożyć apelację.