Wyniki finansowe TVN

Mediowa grupa podała, że oczekuje w III kw. średniego jednocyfrowego wzrostu rocznych przychodów z reklam reklamą, na koniec roku planuje kolejną transzę skupu akcji.

Publikacja: 27.08.2014 10:11

Wyniki finansowe TVN

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Przychody TVN w II kwartale tego roku wyniosły 433,9 mln zł, o 0,6 proc. proc. mniej niż przed rokiem (analitycy w konsensusie PAP oczekiwali 446,9 mln zł), wynik operacyjny sięgnął 165 mln, o 20,6 proc. więcej niż przed rokiem (zgodny z konsensusem), a wynik netto przepadający akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 115,8 mln zł (był ponad czterokrotnie niższy niż przed rokiem i zgodny z konsensusem). - Przychody TVN w drugim kwartale odzwierciedlają głównie wpływ słabszych wyników oglądalności osiągniętych na tle światowych wydarzeń sportowych emitowanych przez telewizję publiczną, podczas gdy wzrost zasięgu i nowe kanały platformy cyfrowej telewizji naziemnej korzystały z efektu rynkowej nowości – skomentował Markus Tellenbach, prezes TVN. Jak dodał, bieżące poziomy sprzedaży wskazują, że w trzecim kwartale można oczekiwać wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą. - Natomiast skonsolidowane przychody Grupy TVN osiągną najprawdopodobniej niższą stopę wzrostu, ze względu na dalszy spadek przychodów z opłat za kanały tematyczne oraz sprzedaży usług – podał.

Spółka podała, że nie będzie już szacowała wartości i wzrostu rynku „z powodu braku przejrzystych danych od pozostałych uczestników rynku oraz znacznej zmiany jego dynamiki w efekcie pozytywnej reakcji widzów na ofertę cyfrowej telewizji naziemnej". - Dlatego też komunikacja oczekiwań spółki będzie się teraz odnosiła do przychodów związanych z reklamą oraz całkowitych skonsolidowanych przychodów Grupy TVN – podał Tellenbach.

TVN, który w czerwcu rozliczył pierwszą transzę skupu akcji własnych podał, iż spodziewa się, że kolejna oferta zakupu akcji o wartości w przedziale 120-150 milionów zł zostanie przeprowadzona pod koniec tego roku.

Dług netto na koniec I półrocza wynosił 2,08 mld zł. - Wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA poprawił się do 4,1 z 4,3 na koniec pierwszego kwartału, w wyniku wysokich przepływów pieniężnych i korzystnych zmian kursów walutowych – podano.

Mniej klientów i przychodów w nc+ .

Jak podał TVN, platforma nc+, w której grupa ma udziały, miała na koniec II kwartału 2,2 mln abonentów, o 6 proc. mniej niż przed rokiem. Jej miesięczny przychód w przeliczeniu na abonenta (ARPU) sięgnął 67,6 zł i był wyższy niż przed rokiem o 5 proc. Przychody nc+ wynosiły w I półroczu 1,07 mld zł i były o 6 proc. niższe niż rok wcześniej, a EBITDA (zysk przed opodatkowaniem amortyzacją): 221 mln zł (wzrost rok do roku o 45 proc.). - Udział w zysku nc+ osiągnął 22,3 miliona zł, na tle 4,7 miliona zł straty w I poł. 2013 r. – podano.

Przychody TVN w II kwartale tego roku wyniosły 433,9 mln zł, o 0,6 proc. proc. mniej niż przed rokiem (analitycy w konsensusie PAP oczekiwali 446,9 mln zł), wynik operacyjny sięgnął 165 mln, o 20,6 proc. więcej niż przed rokiem (zgodny z konsensusem), a wynik netto przepadający akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 115,8 mln zł (był ponad czterokrotnie niższy niż przed rokiem i zgodny z konsensusem). - Przychody TVN w drugim kwartale odzwierciedlają głównie wpływ słabszych wyników oglądalności osiągniętych na tle światowych wydarzeń sportowych emitowanych przez telewizję publiczną, podczas gdy wzrost zasięgu i nowe kanały platformy cyfrowej telewizji naziemnej korzystały z efektu rynkowej nowości – skomentował Markus Tellenbach, prezes TVN. Jak dodał, bieżące poziomy sprzedaży wskazują, że w trzecim kwartale można oczekiwać wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą. - Natomiast skonsolidowane przychody Grupy TVN osiągną najprawdopodobniej niższą stopę wzrostu, ze względu na dalszy spadek przychodów z opłat za kanały tematyczne oraz sprzedaży usług – podał.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych