Przychody TVN w II kwartale tego roku wyniosły 433,9 mln zł, o 0,6 proc. proc. mniej niż przed rokiem (analitycy w konsensusie PAP oczekiwali 446,9 mln zł), wynik operacyjny sięgnął 165 mln, o 20,6 proc. więcej niż przed rokiem (zgodny z konsensusem), a wynik netto przepadający akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 115,8 mln zł (był ponad czterokrotnie niższy niż przed rokiem i zgodny z konsensusem). - Przychody TVN w drugim kwartale odzwierciedlają głównie wpływ słabszych wyników oglądalności osiągniętych na tle światowych wydarzeń sportowych emitowanych przez telewizję publiczną, podczas gdy wzrost zasięgu i nowe kanały platformy cyfrowej telewizji naziemnej korzystały z efektu rynkowej nowości – skomentował Markus Tellenbach, prezes TVN. Jak dodał, bieżące poziomy sprzedaży wskazują, że w trzecim kwartale można oczekiwać wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą. - Natomiast skonsolidowane przychody Grupy TVN osiągną najprawdopodobniej niższą stopę wzrostu, ze względu na dalszy spadek przychodów z opłat za kanały tematyczne oraz sprzedaży usług – podał.
Spółka podała, że nie będzie już szacowała wartości i wzrostu rynku „z powodu braku przejrzystych danych od pozostałych uczestników rynku oraz znacznej zmiany jego dynamiki w efekcie pozytywnej reakcji widzów na ofertę cyfrowej telewizji naziemnej". - Dlatego też komunikacja oczekiwań spółki będzie się teraz odnosiła do przychodów związanych z reklamą oraz całkowitych skonsolidowanych przychodów Grupy TVN – podał Tellenbach.
TVN, który w czerwcu rozliczył pierwszą transzę skupu akcji własnych podał, iż spodziewa się, że kolejna oferta zakupu akcji o wartości w przedziale 120-150 milionów zł zostanie przeprowadzona pod koniec tego roku.
Dług netto na koniec I półrocza wynosił 2,08 mld zł. - Wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA poprawił się do 4,1 z 4,3 na koniec pierwszego kwartału, w wyniku wysokich przepływów pieniężnych i korzystnych zmian kursów walutowych – podano.
Mniej klientów i przychodów w nc+ .