Z wyprzedzeniem zostanie udostępnione czytelnikom pierwsze wydanie „Rzeczpospolitej". Jeśli w wyniku wydarzeń w kraju i na świecie zajdzie potrzeba przygotowania kolejnego wydania gazety, jej wersja elektroniczna będzie aktualizowana.
Wydanie elektroniczne wyprzedza tradycyjne wydanie o kilka godzin, co w przypadku „Rzeczpospolitej", najczęściej cytowanego medium w Polsce, ma szczególną wartość. Materiały redakcyjne przygotowywane przez dziennikarzy „Rzeczpospolitej" są szeroko komentowane w innych mediach. Informacja podana naszym czytelnikom z wyprzedzeniem pozwala być zawsze o jeden krok przed wszystkimi.
Projekt ma także służyć promowniu wydań elektronicznych dziennika. Z ogólnodostępnych danych wynika, że to ?e-wydania będą najszybciej rosnącym segmentem wydawniczego rynku zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Według prognoz PwC w Polsce przychody z reklam w cyfrowych gazetach utrzymają się w najbliższych latach na stabilnym poziomie (3 mld dol. rocznie), ale przychody ze sprzedaży e-wydań będą bardzo szybko rosły. W 2018 r. sięgną 86 mln dol. (przy 12 mln dol. w ubiegłym roku).
Z badań, jakie MillwardBrown przeprowadziło na zlecenie Izby Wydawców Prasy, wynika, że choć obecnie po cyfrowe dzienniki sięga 1,5 proc. Polaków, za pięć lat będzie ich już 26,8 procent.