"Rzeczpospolita" szybciej na tablecie

„Rzeczpospolita" przyspiesza publikację wydań elektronicznych. ?Od dziś już o godzinie 21 będzie udostępniane jej e-wydanie z datą z dnia następnego.

Publikacja: 22.09.2014 05:58

Z wyprzedzeniem zostanie udostępnione czytelnikom pierwsze wydanie „Rzeczpospolitej". Jeśli  w wyniku wydarzeń w kraju i na świecie zajdzie potrzeba przygotowania kolejnego wydania gazety, jej wersja elektroniczna będzie aktualizowana.

Wydanie elektroniczne wyprzedza tradycyjne wydanie o kilka godzin, co w przypadku „Rzeczpospolitej", najczęściej cytowanego medium w Polsce, ma szczególną wartość. Materiały redakcyjne przygotowywane przez dziennikarzy „Rzeczpospolitej" są szeroko komentowane w innych mediach. Informacja podana naszym czytelnikom z wyprzedzeniem pozwala być zawsze o jeden krok przed wszystkimi.

Projekt ma także służyć promowniu wydań elektronicznych dziennika. Z ogólnodostępnych danych wynika, że to ?e-wydania będą najszybciej rosnącym segmentem wydawniczego rynku zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Według prognoz PwC w Polsce przychody z reklam w cyfrowych gazetach utrzymają się w najbliższych latach na stabilnym poziomie (3 mld dol. rocznie), ale przychody ze sprzedaży e-wydań będą bardzo szybko rosły. W 2018 r. sięgną 86 mln dol. (przy  12 mln dol. w ubiegłym roku).

Z badań, jakie MillwardBrown  przeprowadziło na zlecenie Izby Wydawców Prasy, wynika,  że choć obecnie po cyfrowe dzienniki sięga 1,5 proc. Polaków, za pięć lat będzie ich już 26,8 procent.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, na rynku ogólnoinformacyjnych dzienników opinii „Rzeczpospolita" w tym roku notuje najwyższą, 49-procentową, dynamikę wzrostu liczby sprzedanych e-wydań. Ich średnia sprzedaż między styczniem a lipcem tego roku wynosiła 7,4 tys. egzemplarzy i stanowiła już 13 procent całej średniej sprzedaży ogółem w tym okresie (56,2 tys. egzemplarzy).

Politykę wydawniczą, jaką wdraża teraz „Rzeczpospolita", od początku tego roku prowadzi już inny dziennik tego samego wydawcy – „Gazeta Giełdy Parkiet". Wydanie „Parkietu" jest udostępniane prenumeratorom w jego wersji elektronicznej dzień wcześniej o godz. 20, co zostało bardzo dobrze przyjęte przez czytelników, którymi są m.in. prezesi spółek giełdowych, doradcy inwestycyjni, maklerzy i inwestorzy.

Z badania przeprowadzonego dla Izby Wydawców Prasy wynika, że za cyfrowe wydania dzienników jest w Polsce w stanie płacić już jedna czwarta ankietowanych osób.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju