Reklama
Rozwiń
Reklama

Era sterowania gestem

Już sprzedaje się ich 1,8 mld sztuk rocznie. Urządzenia reagujące na ruch wejdą w nowy etap rozwoju dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Aktualizacja: 14.08.2015 07:12 Publikacja: 13.08.2015 22:00

Przed telewizorami zazwyczaj testują czujniki gestów gracze

Foto: Bloomberg

Rynek czujników rozpoznających gesty napędzać będą zwłaszcza inteligentne zegarki, telewizory i gry wideo coraz częściej wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości. Dzięki coraz powszechniejszemu wykorzystaniu czujników gestów, ich sprzedaż na świecie sięgnie w tym roku 1,8 mld sztuk, a w 2020 roku dobije do 2,5 mld – prognozują analitycy IHS. – Rozpoznawanie gestów z wykorzystaniem czujników nie będzie konkurencją dla ekranów dotykowych, ale raczej uzupełniającym rozwiązaniem, bo każda z tych technologii ma inne zastosowanie – komentuje w raporcie Calvin Hsieh, dyrektor odpowiedzialny w IHS za technologie dotykowe. – W przypadku Smart TV ekrany dotykowe się nie sprawdzą, bo widzowie siedzą od nich za daleko. Czujniki rozpoznające gesty są z kolei rozwiązaniem odpowiednim dla technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama