Reklama

Zmiany w „Rzeczpospolitej”. Nowi zastępcy redaktora naczelnego, nowa struktura

Redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” Michał Szułdrzyński reorganizuje kierownictwo redakcji. Od lutego jego zastępcami będą Ewa Szadkowska, Marzena Tabor-Olszewska, Michał Płociński i Cezary Szymanek.

Publikacja: 30.01.2025 13:41

Michał Płociński, Ewa Szadkowska, Cezary Szymanek i Marzena Tabor-Olszewska, zastępcy redaktora nacz

Michał Płociński, Ewa Szadkowska, Cezary Szymanek i Marzena Tabor-Olszewska, zastępcy redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”

Foto: Rzeczpospolita

Ewa Szadkowska, która dotąd kierowała operacyjnie działem prawnym, jako zastępczyni redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” będzie odpowiedzialna za cyfryzację w tym obszarze. Marzena Tabor-Olszewska, dotychczasowa szefowa online, jako zastępczyni redaktora naczelnego ma się zająć integracją newsroomów tematycznych i online'owych.

Michał Płociński, który dotąd pełnił funkcję szefa działu Opinie, odpowiadać będzie za cyfryzację pionu Wydarzenia i nowy system pracy działów Kraj, Świat i Opinie. Cezary Szymanek pozostanie zastępcą redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” odpowiedzialnym za tematykę ekonomiczną i będzie odpowiadał za dalsze wzmocnienie obszaru gospodarczego i biznesowego.

- Nowa struktura redakcji ma pomóc w realizacji priorytetów - skupienia się na budowaniu bazy subskrypcji cyfrowej, utrzymania tytułu lidera opiniotwórczości i integracji zespołów dotychczasowego pionu drukowanego i online. Ewa, Marzena, Michał i Cezary to doświadczeni dziennikarze doskonale rozumiejący wyzwania stojące przed mediami w XXI wieku - tłumaczy zmiany Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. - To ma też pomóc w podkreśleniu pozycji „Rzeczpospolitej” jako podstawowego źródła wiedzy dla profesjonalistów, zarówno ze świata biznesu, jak i prawa, administracji czy samorządów. To powrót do korzeni „Rzeczpospolitej” jako gazety dla osób podejmujących najważniejsze decyzje w państwie i gospodarce. Ale też droga do umocnienia miejsca w nowej rzeczywistości cyfrowej, gdzie ścieżki wydeptały takie tytuły jak „Financial Times” czy „Economist” – dodaje Szułdrzyński.

Weekendowy magazyn „Plus Minus” będzie podlegał bezpośrednio redaktorowi naczelnemu.

Tomasz Pietryga, który dotąd jako zastępca redaktora naczelnego nadzorował redakcję prawną, odpowiedzialny będzie za projekty specjalne.

Reklama
Reklama

Dziennik „Rzeczpospolita” jest liderem opiniotwórczości w Polsce, od lat plasując się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w kraju. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, z wynikiem 33 688 cytowań, „Rzeczpospolita” zajęła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku. Została także uznana za najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy dekady.

Ewa Szadkowska, która dotąd kierowała operacyjnie działem prawnym, jako zastępczyni redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” będzie odpowiedzialna za cyfryzację w tym obszarze. Marzena Tabor-Olszewska, dotychczasowa szefowa online, jako zastępczyni redaktora naczelnego ma się zająć integracją newsroomów tematycznych i online'owych.

Michał Płociński, który dotąd pełnił funkcję szefa działu Opinie, odpowiadać będzie za cyfryzację pionu Wydarzenia i nowy system pracy działów Kraj, Świat i Opinie. Cezary Szymanek pozostanie zastępcą redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” odpowiedzialnym za tematykę ekonomiczną i będzie odpowiadał za dalsze wzmocnienie obszaru gospodarczego i biznesowego.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama