Reklama

Inteligentne zegarki będą tą kluczową kategorią ubieralnych gadżetów

Inteligentne zegarki będą tą kluczową kategorią ubieralnych gadżetów, której sprzedaż będzie rosła najszybciej. Ale inżynierowie już pracują nad nową generacją urządzeń, które będą monitorować pracę naszych organizmów... od wewnątrz

Aktualizacja: 03.02.2016 15:48 Publikacja: 03.02.2016 14:43

Foto: Bloomberg

Słuchawki bluetooth , inteligentne zegarki i opaski będą w tym i przyszłym roku przodować wśród ubieralnych gadżetów pod względem sprzedaży, przy czym sprzedaż zegarków przebije tempo wzrostu całego rynku – prognozuje Gartner.

Wszystkich ubieralnych gadżetów elektronicznych sprzeda się w tym roku na świecie według tej firmy 274,6 mln, czyli o prawie jedną piątą więcej niż w minionym roku, a w przyszłym ich sprzedaż wzrośnie podobnie i dobije już do 323 mln. Przy czym to inteligentne zegarki będą się sprzedawać wśród kluczowych kategorii ubieralnych urządzeń najlepiej. W tym roku ich sprzedaż wzrośnie o 66 proc. i przekroczy 50 mln. – Między 29015 i 2017 rokiem urządzeń przybędzie na rynku 48 proc., dzięki Apple, które spopularyzowało ubieralne urządzenia i stworzyło na nie modę. To zegarki mają najwyższy potencjał sprzedażowy wśród wszystkich ubieralnych urządzeń i w 2019 roku ich sprzedaż dobije do 2019 mld dol. – komentuje Angela McIntyre, dyrektor ds. badań w Gartnerze. Apple nie podał wprawdzie przy okazji żadnych wyników sprzedażowych AppleWatch, ale według słów Tima Cooka, prezesa Apple, zegarek sprzedawał się w grudniu „wyjątkowo dobrze". W wynikach Apple'a potwierdza to duży wzrost kategorii „inne urządzenia" obejmujących przystawki Apple TV i Apple Watch: wpływy z ich sprzedaży wzrosły w I fiskalnym kwartale koncernu rok do roku aż o 62 proc. i sięgały już 4,35 mld dol.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama