Reklama
Rozwiń
Reklama

Duży zastrzyk pieniędzy dla Empiku. Firma podpisała umowy z czterema bankami

Empik ma ambitne plany na rozwój swoich kanałów sprzedaży i właśnie pozyskał na nie solidny zastrzyk gotówki. Popularna sieć księgarni podpisała umowy na finansowanie z czterema bankami – mBankiem, BNP Paribas Bank Polska, Pekao SA i Santander Bank Polska.

Publikacja: 26.07.2023 14:23

Duży zastrzyk pieniędzy dla Empiku. Firma podpisała umowy z czterema bankami

Foto: Adobe Stock

ala

Polska sieć sklepów zajmująca się sprzedażą książek, wydawnictw muzycznych, filmów i gier poinformowała w środę, że zawarła umowy z czterema bankami – BNP Paribas Bank Polska, Pekao SA, Santander Bank Polska i mBankiem – na finansowanie o łącznej wartości 310 mln zł. To najwyższa suma, na jaką Empik zadłużył się w historii.

Spółka pochwaliła się jednocześnie dobrymi wynikami i rosnącą sprzedażą w sklepach stacjonarnych i online. „Dzięki silnemu modelowi omnichannel kontynuujemy mocny trend wzrostowy. W 2022 roku zanotowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale cyfrowym i tradycyjnym. Pierwsza połowa tego roku również pozytywnie nastraja nas na kluczowe sprzedażowo drugie półrocze – zarówno na Empik.com, jak i w sieci fizycznej, gdzie wyniki przekraczają zakładane tempo wzrostu” – podkreślił Piotr Świątek, członek zarządu i dyrektor finansowy Empiku, cytowany w komunikacie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama