Duży zastrzyk pieniędzy dla Empiku. Firma podpisała umowy z czterema bankami

Empik ma ambitne plany na rozwój swoich kanałów sprzedaży i właśnie pozyskał na nie solidny zastrzyk gotówki. Popularna sieć księgarni podpisała umowy na finansowanie z czterema bankami – mBankiem, BNP Paribas Bank Polska, Pekao SA i Santander Bank Polska.

Publikacja: 26.07.2023 14:23

Duży zastrzyk pieniędzy dla Empiku. Firma podpisała umowy z czterema bankami

Foto: Adobe Stock

ala

Polska sieć sklepów zajmująca się sprzedażą książek, wydawnictw muzycznych, filmów i gier poinformowała w środę, że zawarła umowy z czterema bankami – BNP Paribas Bank Polska, Pekao SA, Santander Bank Polska i mBankiem – na finansowanie o łącznej wartości 310 mln zł. To najwyższa suma, na jaką Empik zadłużył się w historii.

Spółka pochwaliła się jednocześnie dobrymi wynikami i rosnącą sprzedażą w sklepach stacjonarnych i online. „Dzięki silnemu modelowi omnichannel kontynuujemy mocny trend wzrostowy. W 2022 roku zanotowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale cyfrowym i tradycyjnym. Pierwsza połowa tego roku również pozytywnie nastraja nas na kluczowe sprzedażowo drugie półrocze – zarówno na Empik.com, jak i w sieci fizycznej, gdzie wyniki przekraczają zakładane tempo wzrostu” – podkreślił Piotr Świątek, członek zarządu i dyrektor finansowy Empiku, cytowany w komunikacie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie