Reklama

Duży zastrzyk pieniędzy dla Empiku. Firma podpisała umowy z czterema bankami

Empik ma ambitne plany na rozwój swoich kanałów sprzedaży i właśnie pozyskał na nie solidny zastrzyk gotówki. Popularna sieć księgarni podpisała umowy na finansowanie z czterema bankami – mBankiem, BNP Paribas Bank Polska, Pekao SA i Santander Bank Polska.

Publikacja: 26.07.2023 14:23

Duży zastrzyk pieniędzy dla Empiku. Firma podpisała umowy z czterema bankami

Foto: Adobe Stock

ala

Polska sieć sklepów zajmująca się sprzedażą książek, wydawnictw muzycznych, filmów i gier poinformowała w środę, że zawarła umowy z czterema bankami – BNP Paribas Bank Polska, Pekao SA, Santander Bank Polska i mBankiem – na finansowanie o łącznej wartości 310 mln zł. To najwyższa suma, na jaką Empik zadłużył się w historii.

Spółka pochwaliła się jednocześnie dobrymi wynikami i rosnącą sprzedażą w sklepach stacjonarnych i online. „Dzięki silnemu modelowi omnichannel kontynuujemy mocny trend wzrostowy. W 2022 roku zanotowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale cyfrowym i tradycyjnym. Pierwsza połowa tego roku również pozytywnie nastraja nas na kluczowe sprzedażowo drugie półrocze – zarówno na Empik.com, jak i w sieci fizycznej, gdzie wyniki przekraczają zakładane tempo wzrostu” – podkreślił Piotr Świątek, członek zarządu i dyrektor finansowy Empiku, cytowany w komunikacie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama