Polacy nie przygotowani do prowadzenia własnych działalności

Blisko 70 proc. Polaków twierdzi, że własna firma to dobra ścieżka rozwoju kariery, jednak jedynie 31 proc. widzi szansę na założenie własnego biznesu – podaje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Aktualizacja: 26.04.2016 17:43 Publikacja: 26.04.2016 17:22

Pod względem liczby firm Polska zajmuje 6. miejsce w Europie. Bolączką małych i średnich spółek bardzo często jest brak płynności finansowej czy chwilowe zastoje w działalności. Z badań Aasa Polska wynika, że 41 proc. przedsiębiorców uważa pozabankowe e-pożyczki za korzystne rozwiązanie dla firm z sektora MŚP. Wśród głównych zalet respondenci wymieniają szybkość, bezpieczeństwo oraz przejrzyste warunki współpracy. – Sektor MŚP od lat jest motorem napędowym polskiej gospodarki, jednak przedsiębiorcy prowadzący małe i średnie firmy wciąż mają niewiele dedykowanych sobie rozwiązań biznesowych. Pozabankowe pożyczki online świetnie przyjęły się na rynku klientów indywidualnych. Z danych PARP wynika, że 44 proc. Polaków spłaca pożyczkę ratalną czy chwilówkę w wysokości od 1 tys. do 10 tys. zł. Z roku na rok spada także odsetek nadmiernego zadłużenia w Polsce – komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert z serwisu pozyczkaportal.pl.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie