Reklama
Rozwiń
Reklama

VMware: Polskie firmy obawiają się poważnego cyberataku

Ponad jedna trzecia (36 proc.) rodzimych dużych firm spodziewa się poważnego cyberataku w ciągu najbliższych trzech miesięcy – wynika z danych VMware.

Publikacja: 25.05.2016 11:31

VMware: Polskie firmy obawiają się poważnego cyberataku

Foto: 123rf.com

Spółka, która jest jednym z liderów w dziedzinie infrastruktury chmury obliczeniowej oraz mobilności biznesu, podaje, że prawie trzy czwarte (71 proc.) pracowników uważa, iż firmowe działy IT nie są w stanie zapewnić skutecznej ochrony przed cyberatakami. Jedynie 4 proc. decydentów w działąch IT jest świadomych konieczności utworzenia stanowiska administratora bezpieczeństwa informacji.

VMware zaznacza, że polskie firmy w coraz większym stopniu są narażone na poważne naruszenia prywatności oraz wyciek informacji. Obecne metody zabezpieczeń coraz częściej okazują się bowiem nieskuteczne wobec stale zmieniających się oraz coraz bardziej złożonych zagrożeń cyfrowych. Jak podkreśla Paweł Korzec, systems engineering manager w VMware, podkreśla, że przedsiębiorstwa muszą zacząć kłaść nacisk na wypracowanie odpowiednich mechanizmów, które pozwolą im na skuteczną ochronę.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama