Reuters: Polacy coraz częściej kupują płatne treści w internecie

Większy odsetek osób płaci za artykuły tylko w Norwegii – wynika z raportu, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 15.06.2016 08:35 Publikacja: 15.06.2016 01:01

Foto: 123RF

W Polsce w ciągu ostatniego roku w jakiejś formie (subskrypcja, e-wydanie, płatność za pojedynczy artykuł) za dostęp do najnowszych informacji zapłaciło już 20 proc. internautów. To plasuje nas w ścisłej światowej czołówce. Wyższy odsetek internautów deklarujących, że płaci za newsy, jest tylko w Norwegii (27 proc.) – wynika z najnowszej edycji prestiżowego Reuters Institute Digital News Report.

W Polsce nie dość, że ten odsetek jest relatywnie wysoki, to w tym roku wzrósł w porównaniu z poprzednim o 3 pkt proc. Wynika to zapewne z faktu, że model płatny jest tu przez wydawców dość powszechnie stosowany. Oprócz tabloidów jakąś formę opłaty pobiera od czytelników w sieci każda ogólnopolska gazeta. Powszechnie stosują paywalle także tygodniki opinii.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku