ZenithOptimedia obniża prognozy dla reklamy na świecie

Globalnie w dół ciągnie rynek sytuacja gospodarcza w Ameryce Południowej, w Polsce – niższy od oczekiwanego wzrost PKB i gorsze nastroje konsumenckie.

Publikacja: 20.06.2016 16:09

ZenithOptimedia obniża prognozy dla reklamy na świecie

Foto: 123rf.com

Najnowsze prognozy sieci domów mediowych ZOG głoszą, że w Polsce wydatki wzrosną w tym roku o 3,2 proc. do 6,94 mld zł, a globalnie: o 4,1 proc., do 537 mld dol. Jeszcze w marcu ZOG szacował nieco wyżej: zakładał wzrost rynku reklamowego w kraju o 3,5 proc., a na świecie: o 4,6 proc. ? Nie sprawdziły się optymistyczne prognozy z pierwszego kwartału. Wzrost krajowego PKB był wyraźnie niższy od oczekiwań, a w maju spadły także nastroje konsumenckie. Polskiemu rynkowi nie pomagają również Euro i Igrzyska Olimpijskie, które wpłyną głównie na sezonowość ? a nie na wzrost ? wydatków na reklamę w telewizji, internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej – komentuje w raporcie Monika Bronowska, prezes ZenithOptimedia Group w Polsce. Globalnie igrzyska i Euro przyniosą w tym roku 3 mld dol. z reklam. - Jednak dynamika jego wzrostu będzie niższa o 0,4 pkt proc. z uwagi na sytuację gospodarczą w Ameryce Południowej – dodaje Monika Bronowska.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie