Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Maliszewski: Trzeba budować kulturę innowacyjną

Polska gospodarka nie jest bogata w kapitał, więc powinna też wykorzystywać kapitał ludzki i społeczny do budowania innowacyjności – mówi Grzegorz Maliszewski, główny ekonomista Banku Millennium.

Publikacja: 25.01.2017 11:47

#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Maliszewski: Trzeba budować kulturę innowacyjną

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że patrząc na globalne indeksy innowacyjności jesteśmy umiarkowanym innowatorem. - Te rankingi opracowywane są o kilka zmiennych, które potencjalnie odzwierciedlają innowacyjność, natomiast nie jest to pełna paleta indeksów – mówił. - W zmiennych jak udział wydatków na badania i rozwój, liczbie firm innowacyjnych, czy też dóbr zaawansowanych technologicznie w eksporcie nie wyglądamy dobrze – dodał ekspert.

Maliszewski zaznaczył, że jednak tendencja jest pozytywna. - Dynamicznie zwiększamy udział eksportu dóbr zaawansowanych, czy też wydatki na badania i rozwój – tłumaczył. - To ciągle są poziomy wyraźnie niższe niż w krajach rozwiniętych, ale to też wynika z modelu wzrostu przyjętego w polskiej gospodarce. W początkowym okresie transformacji bazowaliśmy na taniej sile roboczej jako głównej przewadze konkurencyjnej. Teraz ta formuła się wyczerpuje. Jeśli chcemy być gospodarką bogatszą to powinniśmy zacząć konkurować jakością. Ten trend jest widoczny – uzupełnił.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Media
Nielegalny streaming kwitnie. A mundial przyniesie erupcję piractwa
Media
Telewizja i streaming: cichy pakt, czy przymusowy związek
Media
„Rzeczpospolita” uznana za Medium Transformacji Energetycznej
Reklama
Reklama