#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Maliszewski: Trzeba budować kulturę innowacyjną

Polska gospodarka nie jest bogata w kapitał, więc powinna też wykorzystywać kapitał ludzki i społeczny do budowania innowacyjności – mówi Grzegorz Maliszewski, główny ekonomista Banku Millennium.

Publikacja: 25.01.2017 11:47

#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Maliszewski: Trzeba budować kulturę innowacyjną

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że patrząc na globalne indeksy innowacyjności jesteśmy umiarkowanym innowatorem. - Te rankingi opracowywane są o kilka zmiennych, które potencjalnie odzwierciedlają innowacyjność, natomiast nie jest to pełna paleta indeksów – mówił. - W zmiennych jak udział wydatków na badania i rozwój, liczbie firm innowacyjnych, czy też dóbr zaawansowanych technologicznie w eksporcie nie wyglądamy dobrze – dodał ekspert.

Maliszewski zaznaczył, że jednak tendencja jest pozytywna. - Dynamicznie zwiększamy udział eksportu dóbr zaawansowanych, czy też wydatki na badania i rozwój – tłumaczył. - To ciągle są poziomy wyraźnie niższe niż w krajach rozwiniętych, ale to też wynika z modelu wzrostu przyjętego w polskiej gospodarce. W początkowym okresie transformacji bazowaliśmy na taniej sile roboczej jako głównej przewadze konkurencyjnej. Teraz ta formuła się wyczerpuje. Jeśli chcemy być gospodarką bogatszą to powinniśmy zacząć konkurować jakością. Ten trend jest widoczny – uzupełnił.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie