#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Maliszewski: Trzeba budować kulturę innowacyjną

Polska gospodarka nie jest bogata w kapitał, więc powinna też wykorzystywać kapitał ludzki i społeczny do budowania innowacyjności – mówi Grzegorz Maliszewski, główny ekonomista Banku Millennium.

Publikacja: 25.01.2017 11:47

#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Maliszewski: Trzeba budować kulturę innowacyjną

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że patrząc na globalne indeksy innowacyjności jesteśmy umiarkowanym innowatorem. - Te rankingi opracowywane są o kilka zmiennych, które potencjalnie odzwierciedlają innowacyjność, natomiast nie jest to pełna paleta indeksów – mówił. - W zmiennych jak udział wydatków na badania i rozwój, liczbie firm innowacyjnych, czy też dóbr zaawansowanych technologicznie w eksporcie nie wyglądamy dobrze – dodał ekspert.

Maliszewski zaznaczył, że jednak tendencja jest pozytywna. - Dynamicznie zwiększamy udział eksportu dóbr zaawansowanych, czy też wydatki na badania i rozwój – tłumaczył. - To ciągle są poziomy wyraźnie niższe niż w krajach rozwiniętych, ale to też wynika z modelu wzrostu przyjętego w polskiej gospodarce. W początkowym okresie transformacji bazowaliśmy na taniej sile roboczej jako głównej przewadze konkurencyjnej. Teraz ta formuła się wyczerpuje. Jeśli chcemy być gospodarką bogatszą to powinniśmy zacząć konkurować jakością. Ten trend jest widoczny – uzupełnił.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku