Za miesięczny dostęp do platformy uruchomionej w Polsce przez firmę Naspers z RPA na dwóch urządzeniach jednocześnie trzeba zapłacić jedną cenę 19,90 zł.
– Uznaliśmy, że ceny trzeba „przetłumaczyć" na polskie realie – mówi Maciej Sojka, odpowiedzialny za Showmax w Polsce (serwis działa w 65 krajach).
Jak przyznaje, to Naspers poszukiwał sposobu do wejścia na rynek w Polsce. Oprócz Macieja Sojki, twórcy platformy „n" (ostatnio pracował w YouTube) za platformę w Polsce odpowiadają Grzegorz Esz (były członek zarządu UPC Polska), Karol Depczyński (wcześniej PKP i Evio Polska) i Jerzy Dzięgielewski (dawniej Viacom i HBP Polska). Sojka nie podał ani poziomu inwestycji, jakie ponosi Naspers w związku ze startem serwisu w Polsce, ani planowanego terminu uzyskania przez niego break-even. W planach Showmaksa w Polsce jest inwestowanie w polskie treści.
– Naspers dopasowuje swoje strategie do poszczególnych rynków indywidualnie. Z analizy polskiego rynku wyniknęło, że widzowie chcą oglądać polskie treści – mówi Sojka.
Showmax ma już podpisaną umowę na wyłącznośc z dystrybutorem Kino Świat (a także z wytwórniami amerykańskimi, jak Paramount Pictures, NBC Universal czy MGM).